نمایشگاهی شامل عکس و ویدئوآرت از آثار اسفندیار پورمقدم با عنوان «اتاق یک نفره» از ۲۰ دی‌ماه ۹۲ در گالری والی برپا می‌شود. 

   کیکاووس یاکیده در یادداشتی برای این نمایشگاه می‌نویسد: «ترسیده‏ایم، در ارض عریض این ترس، گاه اندیشیده‏ایم، هراس نوزاد از چه چیز تنهایی‏ست؟ در ذهن او چه می‏گذرد؟ با درکی تاریخی خود را مرور می‏کند یا تجریدی، در چنگال زمانی مکان‏زده؟ 
نوزاد در مرور زیسته خود، چه زود به طپش دل‏انگیز دل‏برخاسته می‏رسد، در همهمه‏ای گنگ که تنها یکی آوا میان آن همه آشنای پر رنگ است، چه زود مرغ خیالش در عرش آشیانش، در آن جا، زهدان، آرام می‏گیرد. 

    به دانه گندم می‏اندیشیم، بی‏هراس. آن هم زهدان را شکافته، اما تن‏نازی خورشید هم دلیلی کافی نیست تا اتاق مطلوب را رها کند. گرچه رفته رفته در تکرار دلایل ناکافی، تن به رنگ خورشید می‏دهد و باد آوازهای دروگران را از جای جای جهان به گوش او می‏رساند، تیزی داس را با آذرخشی در آسمان باز می‏گوید و می‏گوید: گندم‏های طعم داس چشیده دیگر از خاک بیرون نمی‏آیند، تنها بی‏تجربه‌ها – قهقهه‏ی دروگران- گرفتار اتاق یک نفره می‏شوند. 

    باد خنده زنان به اتاق نوزاد می‏رسد، از جای جای جهان ناله‏های تاریخ اتاق‏های یک نفره یکباره به جان نوزاد می‏ریزد. او هراسیده با دستانی کوچک که به جایی نمی‏رسد، پای کوبان در باد با باد به فریاد می‏آید. مادر سراسیمه خود را به گریه نوزاد می‏رساند، او را تنگ به آغوش می‏کشد، تا سینه اش در گوش نوزاد بنوازد. فریب می‏خورد، می‏پندارد به اتاق دلخواه، عرش آشیان بازگشته است. و در تکرار این فریب، سرگرم خورشید، بزرگ و بزرگ‏تر، آوای دلنشین دور ودورتر می‏شود. در این دوری‏هاست که آموخته زبان ما، زبان باد را از یاد می‏برد. و ما ناگزیر اخباری را که باد با او می‏گفت، با زبانی نفرین‏ شده، نا فرمان، آمده از دانسته‏های همواره در تنگنای قید، برایش باز می گوییم. 


افسانه آغاز شده‌است. تیر او دیگر به خدایان نمی‏رسد، برجی ساخته نخواهد شد، گرفتار دیگری خود، شبیه ما سازنده‏گان اتاق‏های یک نفره شده‌ است. تنها کافی‏ست حقوق اشیا را بخواند و تکلیف خود را اگرچه با نام عام، انسان، بداند. به اتاق یک نفره خوش آمدید.» 


نمایشگاه تا یکم بهمن‌ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
گالری روزهای جمعه غیرافتتاحیه تعطیل است. 
گالری والی، میدان ونک، خیابان ونک، خیابان تک جنوبی، خیابان شهید خدامی (بیژن)، پلاک ۷۲