پس از برپایی اولین نشست عکاسی جشنواره سراسری عکس خانه دوست در شب گذشته در مشهد که با استقبال گسترده عکاسان حاضر در اردو و جمعی از علاقه مندان به عکاسی در مشهد مواجه شد، دومین کارگاه این جشنواره ساعت ۲۳ دوشنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۲ در هتل میلاد نور مشهد برگزار می‌شود. 

   در این نشست محسن بایرام‌نژاد به مساله پرسه‌زنی در عکاسی مستند خیابانی می‌پردازد و شخصیت خیالی شارل بودلر را در قرن نوزدهم که بعدها در قرن بیستم والتر بنیامین نیز به طور مفصل به آن پرداخته را مورد تبیین و تشبیه قرار خواهد داد و ظرفیت‌های فلسفی این موضوع را در عکاسی جستجو خواهد کرد. 

    کیارنگ علایی دبیر این جشنواره درباره این نشست‌ها گفت: «وقتی یک جمع با هدفی مشترک کنار هم گرد می‌آیند تا تجربه‌های فرهنگی مشترکی داشته باشند طبیعتا تمام ساعات این جمع حائز اهمیت و قابل برنامه‌ریزی است. ما همه در اردوی این جشنواره هستیم و به همین دلیل ساعت ۲۳ برای این نشست‌ها انتخاب شده تا کوچکترین خللی در استفاده از زمان‌های مفید عکاسی دوستان مدعو در اردو ایجاد نشود. همچنین لازم به ذکر است این برنامه ها بخشی از برنامه های اردو است و نه یک برنامه عمومی، و قاعدتا به دور از تشریفات برنامه های رسمی برگزار شده در سالن‌های عمومی. اما تاکید ما بر استفاده از این برنامه‌ها است که علاقه‌مندان به عکاسی در شهر مشهد و به وِیژه هنرجویان این رشته نیز از این نشست‌ها بهره ببرند.»