سومین نشست از مجموعه برنامه اردوهای کشوری جشنواره سراسری عکس خانه دوست شامگاه ۱۷ دی‌ماه ۹۲ توسط کاوه بغدادچی، سردبیر «سایت عکاسی» و یکی از مدرسان آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای، در هتل میلاد نور مشهد برگزار خواهد شد. 

  این نشست تحت عنوان «عکاسی مستند معاصر به مثابهٔ هنر» در شامگاه سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۳ در هتل میلاد نور مشهد برگزار می‌شود. در این نشست کاوه بغدادچی به گرایش‌هایی در عکاسی مستند معاصر‌ می‌پردازد که هویت انسان در آنها بواسطه زیبایی‌شناسی خاص عکاس جلوه‌ای متفاوت به خود می‌گیرد. بررسی گرایش‌های معاصر در عکاسی مستند مانند مکتب دوسلدورف، عکاسی مستند غیروابسته به زمان و لحظه قطعی، فقدان اکشن در تصویر مستند، بررسی اجمالی ویژگی‌ها و خصوصیات کلی سبک زیبایی‌شناسی Deadpan در عکاسی معاصر جهان و نقش این گرایش در ورود دوباره عکاسی مستند به گالری‌های هنری جهان از موارد مطرح در این نشست خواهد بود.

 کیارنگ علایی دبیر این جشنواره درباره دلیل برپایی این نشست‌ها در این ساعت از روز به سایت عکاسی گفت: «این نشست‌ها به طور خاص مربوط به اردوی کشوری جشنواره است و با توجه به شرایط اردو و مناسبات آن برنامه‌ریزی شده است و مطلقا یک برنامهٔ عمومی نیست، اما رویه ما این نیست که در کارگاه را به روی دوستان بسیار مشتاق و علاقه‌مند مشهدی ببندیم یا مانع از حضور این جمع مشتاق شویم. لذا این برنامه به دلیل بهره‌گیری کامل عکاسان اردو از ساعات مفید عکسبرداری در روز به ساعت ۲۳ هر شب منتقل شده است تا عکاسان ارجمند حاضر در اردو بتوانند از همه زمان‌های خود به خوبی بهره ببرند.»