نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «رد پا» با آثاری از هفت عکاس مختلف از عصر جمعه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۲ به میزبانی گالری راه ابریشم برپا می‌شود. 

   این نمایشگاه شامل آثار ۶ عکاس ایرانی مهدی منعم، علی ناجیان، رامیار منوچهرزاده، صبا علیزاده، بابک کاظمی، سعید حاتمی و یک عکاس اسپانیایی به نام ساموئل آراندا است که در این بین، مهدی منعم از مهم‌ترین عکاسانی است که جنگ ایران و عراق را ثبت کرده و همین طور ساموئل آراندا، برندهٔ جایزهٔ عکس بر‌تر World Press Photo در سال ۲۰۱۲ بوده است. 

    این نمایشگاه گروهی با همکاری سفارت اسپانیا برپا می‌شود و شامل ۲۰ عکس و یک اینستالیشن خواهد بود. ساموئل آراندا با ۳ عکس ۱۰۰×۷۰ سانتی‌متر، مهدی منعم با ۳ عکس ۱۰۰×۷۰ سانتی‌متر، علی و رامیار مشترکا با ۲ عکس ۸۰×۸۰ سانتی‌متر، صبا علیزاده با ۲ عکس ۱۰۰×۷۰ سانتی‌متر و سعید حاتمی با ۱۰ عکس ۲۰×۳۰ سانتی‌متر عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند. 

 گفتنی‌ست در روز افتتاحیه میزگردی مربوط به آثار نمایشگاه با حضور اعضای سفارت اسپانیا، عکاسان و خبرنگاران از ساعت ۱۴ در محل گالریراه ابریشم برگزار می‌شود که ورود و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. 

   به عقیدهٔ برگزارکنندگان، در این نمایشگاه که با موضوع تاثیرات جنگ بر بشریت برپا می‌شود، عکاسان دیدگاه‌ها و تجارب شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند و آثارشان در عین اینکه حس گریز را انتقال می‌دهد، جنبهٔ احساسی و ظریفی از جنگ را به گونه‌ای که خودشان تجربه کرده‌اند نیز به بیننده انتقال می‌دهد. در متن یادداشتی برای معرفی این نمایشگاه می‌خوانیم: «عکاسی از آغاز، به دلیل قدرت آن در بازنمایی حقیقت مشهور بوده است. قدرتی که به نسل‌ها این امکان را داده تا قادر باشند هم لحظات باشکوه و هم تاریک‌ترین گرایش‌ها و رویدادهای انسانی را ثبت کنند. رویدادهایی چون: جنگ، تراژدی و مرگ. 

   در میان این فهرست، «جنگ» مشخصاً الهام‌بخشِ برجسته‌ترین هنرمندان زمان بوده است؛ از «فرانسیسکو گویا» تا «پابلو پیکاسو» و از «ماتیو برادلی» که جنگ‌های داخلی قرن ۱۹ آمریکا را به ثبت رسانده، تا بسیاری از عکاسان مستند معاصر که بسیاری از آنچه که اطراف ما اتفاق می‌افتد را ثبت می‌کنند. در حقیقت، تا به امروز و پس از ابداع چاپِ داگر، تمامی دانسته‌ها و تفکرات ما در مورد جنگ، مبتنی بر همین عکس‌ها بوده است. 

   «ردپا»، جنگ را از زاویه‌ای روان‌شناسانه بررسی کرده و سعی در اکتشاف ارزش‌های انسانی در میان واقعیت تلخ و ناگوار جنگ دارد. ارزش‌هایی انسانی که با زبانی جهان‌شمول و بدون حد و مرز و ماورای زبان و فرهنگ کشور‌ها همه یک چیز را بیان می‌کنند. این نمایشگاه هم‌چنین انعکاسی است از تاثیر مخرب جنگ بر زندگی روزمره یک جامعه و اینکه چگونه مردم علیه بدبختی مقابله می‌کنند و با تعدیل کردن عادت‌ها و حس با هم بودنشان سعی در ادامهٔ زندگی دارند. امید است که نمایشگاه «ردپا»، با نگاهی ورای جنگ، انتقام، مجازات و خشم، حامل این پیام باشد که: جنگ و نتایج آن برای برخی افراد، هیچگاه پایان نمی‌پذیرد.» 

افتتاحیه: ۱۸ بهمن‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۲۸ بهمن‌ماه سالجاری روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
روزهای شنبه گالری تعطیل است. 
گالری راه ابریشم، خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، پلاک ۱۰۳، واحد ۲