نمایشگاه عکس پروژهٔ منواکسید تهران با موضوع آلودگی هوا از عصر سه‌شنبه ششم اسفندماه ۹۲ در محل خانهٔ هنر خرد گشایش می‌یابد. 

   به گفتهٔ دست‌اندرکاران در این نمایشگاه ۱۴۰ قطعه عکس از ۱۰۶ عکاس کودک و نوجوان نمایش داده خواهد شد. این عکس‌ها توسط کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۸ سالهٔ ساکن مناطق ۲۲گانهٔ تهران ارسال شده و تمامی عکس‌های انتخابی، با توجه به آلودگی هوا و هر چیزی که از دید کودکان موجب این آلودگی می‌شود، انتخاب شده‌اند. 

   در متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «برای داشتن شرایط بهتر زندگی در شهر تهران باید آن را از منظرهای مختلفی نگاه کرد. اخباری که هر روز از گوشه و کنار می‌شنویم، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون تنها بخشی از آن‌چه که در این شهر می‌گذرد را منعکس می‌کنند در حالی که دیدن شهر از منظر کودکان و نوجوانان امکانی را فراهم می‌کند تا با چهره‌ای دیگر از شهر آشنا شویم چهره‌ای که برای نسلی که شهر را اداره می‌کند قابل لمس نیست. 

   منوکسید تهران دومین پروژه‌ی شهری است در رابطه با آلودگی هوا. این بار با نگاه کودکان و نوجوانان به دیدن شهری می‌پردازیم که مدت زمانی است نفسش سخت بالا می‌آید و راهی می‌جوید برای گریز از آن. نگاه بچه‌ها از پشت لنز جویای ثبت این اتفاق است.» 

    ایده‌پردازی و مدیریت این پروژه با نگار فرجیانی بوده که با همراهی و همکاری شادی قدیریان، مدرسهٔ منظومهٔ خرد، مدرسهٔ اینورس، کارگاه پرهون و انجمن طبیعت‌گران برنا به مرحله‌ ی اجرا درآمده است. 

افتتاحیه: سه‌شنبه ۶ اسفندماه ۹۲ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۱۲ اسفندماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ دایر است. 
خانهٔ هنر خرد، ولنجک، بلوار دانشجو، بالاتر از میدان یاسمن، موسسهٔ منظومه خرد