اختتامیهٔ ششمین جشنواره‌ی‌ بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، عصر یکشنبه ۴ اسفندماه ۹۲ با تجلیل از شش هنرمند، اهدای جوایز برگزیدگان و رونمایی از کتاب این دوره در تالار وحدت تهران برگزار شد. 

   به گزارش روابط عمومی این جشنواره، در شب اختتامیه با حضور علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی؛ معاون امور هنری وی، مجید ملانوروزی؛ ‌مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و سیدعباس میرهاشمی؛ دبیرکل جشنواره از شش هنرمند باسابقه غلامعلی مکتبی (تصویرگر)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک)، محمدباقر آقامیری (نگارگر)، جواد علیزاده (کاریکاتوریست)، طاهر شیخ‌الحکمایی (مجسمه ساز) و ایرج اسکندری (نقاش) تجلیل شد. 

   همچنین در این مراسم جوایز برگزیدگان رتبه‌های جشنواره در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سرامیک هنری، مجسمه‌سازی، ‌نگارگری، عکاسی، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی اهدا شد. از جمله با توجه به آرای هیات داوران بخش عکس متشکل از ژان گامی، سیف‌الله صمدیان، محسن راستانی و عباس کوثری حائزان رتبه‌های ششمین جشنواره تجسمی فجر در بخش عکاسی به این شرح معرفی شدند: 

رتبهٔ اول: فاطمه شفیعی (۴۱ ساله) / استان تهران/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و ۶۰ میلیون ریال جایزهٔ نقدی 
رتبهٔ دوم: مسعود محمدی (۳۲ ساله) / استان خوزستان/ دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزهٔ نقدی 
رتبهٔ سوم: آرش صحرانورد (۲۱ ساله) / استان مرکزی/ دیپلم افتخار و ۴۰ میلیون ریال جایزهٔ نقدی 

   در ادامه مراسم از کتاب ششمین جشنوارهٔ تجسمی فجر هم توسط معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل هنرهای تجسمی و دبیرکل جشنواره رونمایی شد. این کتاب شامل تصویر آثار بخش رقابتی و غیررقابتی در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، سرامیک هنری، عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی، معرفی شورای سیاستگذاری، هیات انتخاب و داوری داخلی و خارجی و دبیران جشنواره و فیلم‌های مستند تجسمی جشنواره است که به دو زبان فارسی و انگلیسی در ۴۵۶ صفحه به چاپ رسیده است.