چاپ سوم کتاب «دربارهٔ عکاسی» اثر ماندگار سوزان سونتاگ با ترجمهٔ نگین شیدوش در ۴۱۶ صفحه توسط انتشارات «حرفه نویسنده» مدتی پیش روانه بازار شد. 

   کلیهٔ عکاسان و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را، که با قیمت ۳۲ هزار تومان و تیراژ ۱۱۰۰ نسخه در قطع رقعی چاپ شده، از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

​    این کتاب که یکی از بهترین متون ترجمه شده به زبان فارسی پیرامون مباحث نظری عکاسی است در سال ۱۹۷۷ میلادی برندهٔ جایزهٔ ملی کتاب آمریکا بوده است. در غار افلاطون، آمریکای تیره و تار در عکس‌ها، اشیای مالیخولیایی، قهرمانی در دیدن، انجیل‌های عکاسی، جهان تصویر و گزیدهٔ مختصر نقل‌قول‌ها بخش‌های اصلی این کتاب هستند که با دو یادداشت از مترجم و نویسنده همراه هستند. همچنین در پایان این کتاب یادداشتی با عنوان کاربردهای عکاسی از جان برجر هم به چاپ رسیده است. 

​   سوزان سونتاگ (۲۰۰۴ – ۱۹۳۳) نظریه‌پرداز، منتقد ادبی، نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی است که علاقهٔ ویژه‌ای به پژوهش در زمینهٔ کاربرد‌ها و کارکردهای عکاسی داشت. روزنامهٔ واشنگتن‌پست آمریکا در تحلیلی از کتاب «دربارهٔ عکاسی» این اثر را تحلیلی درخشان از تغییرات بنیادینی می‌داند که عکس‌ها در ۱۴۰ سال اخیر در شیوهٔ نگاه کردن ما به دنیا و به خودمان به وجود آورده‌اند.

​   کالوین تریلین، منتقد نشریهٔ معتبر نیویورکر، هم اعتقاد دارد «دربارهٔ عکاسی» راهگشا‌ترین و اصیل‌ترین مطالعه‌ای است که روی موضوع عکاسی انجام شده است. شایان ذکر است چاپ نخست ترجمهٔ فارسی این اثر ارزشمند بهار ۹۰ توسط نشر «حرفه نویسنده» راهی بازار شده بود.