881027.jpg

ساعت دوازده و ده دقیقه امروز یکشنبه بیست و هفتم دی ۸۸ پیکر بهمن جلالی پس از بدرقه‌ای باشکوه و شایسته در دامن خاک آرام گرفت تا به خوابی ابدی رود.
از اولین دقایق صبح امروز دوستان، شاگردان و همه آنهایی که بهمن جلالی را می‌شناختند و می‌توانستند در مراسم وداع با او شرکت کنند در مقابل خانه هنرمندان جمع شدند. از چهره‌های سرشناس عکاسی، سینما، هنر، ادبیات تا دانشجویی که یک ترم شاگرد بهمن جلالی بود همه به احترام او آمده بودند تا شاید باور کنند که بهمن جلالی دیگر در بین ما نیست. از نکات قابل توجه در این مراسم حضور منتقدین بهمن جلالی بود.
ساعت ۹.۳۰ با ورود پیکر بهمن جلالی به محوطه خانه هنرمندان صدای شاتر صدها دوربین فضا را پر کرد و در دقیقه‌ای هزاران عکس از وداع با استاد مسلم عکاسی ایران به ثبت رسید.
سخن را اکبر عالمی آغاز کرد و پس از او اسماعیل عباسی بیانیه انجمن عکاسان ایران را قرائت کرد. سپس مهدی فیروزان دوست و همکار بهمن جلالی در انتشارات سروش سخنانی را بیان کرد در ادامه نوشته محمد حسن خوشنویس مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی قرائت شد. حمید سوری، محسن راستانی و آیدین آغداشلو دیگر سخنرانان این مراسم بودند که هر یک دقایقی کوتاه درباره بهمن جلالی و نقش او در عکاسی و هنر ایران سخن گفتند.
به درخواست و اصرار اکبر عالمی از رعنا جوادی، وی در سخنی کوتاه از حضور همه تشکر کرد و جمعیت حاضر با ادای احترام به پیکر بهمن جلالی برای بدرقه وی راهی بهشت زهرا شدند.
ساعت دوازه و ده دقیقه پیکر بهمن جلالی در قطعه هنرمندان و با حضور جمع کثیری از جامعه عکاسی و هنرمندان به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی

عکس: امیر خلوصی

گزارش ایسنا +