سایت عکاسی – خبر اختصاصی: شهر کوچک Levallois در نزدیکی پاریس پاییز امسال بار دیگر میزبان جشنوارهٔ بین‌المللی عکس Levallois خواهد بود. جایزهٔ عکس Levallois که امسال برای هفتمین بار برگزار می‌شود بخشی از رویدادهای این جشنوارهٔ معتبر فرانسوی را تشکیل می‌دهد. فراخوان شرکت در ششمین دورهٔ این مسابقه‌ بدین شرح است: 

– شرکت در این مسابقه برای تمام عکاسان زیر ۳۵ سال با هر ملیتی آزاد است. تمام کسانی که تا ۱۸ مهرماه سالجاری ۳۵ سال و کمتر از آن سن داشته باشند می‌توانند در آن شرکت کنند. 
– هر شرکت‌کننده مجاز است تنها یک مجموعهٔ عکس با موضوع آزاد شامل حداقل ۱۵ فریم که دارای محوریت و انسجام موضوعی و فرمی باشد برای شرکت در مسابقه ارسال نماید. 
– در صورت برنده شدن مجموعهٔ ارائه شده، امکان تغییر در چیدمان و فریم‌های آن جهت برپایی نمایشگاه نهایی برای عکاس منتخب وجود خواهد داشت. 
– وجود جلوه‌های هنرمندانه در آثار چه به لحاظ فرم اجرایی و چه محتوا برای هیات داوران از اولویت‌های انتخاب مجموعهٔ برگزیده محسوب می‌شود. 
– عکس‌های ارسالی باید به صورت چاپی و فقط در اندازه‌های حداقل ۱۸×۲۴ و حداکثر ۳۰×۴۰ سانتیمتر ارائه شوند. (مسابقه از پذیرفتن اسلاید و فایل‌های دیجیتالی معذور است). 
– مجموعه‌ عکس‌ ارسالی نباید پیش از این در هیچ نمایشگاهی به نمایش درآمده یا در جایی منتشر شده باشد. 
– شرکت در این مسابقه رایگان است و هیچ هزینه‌ای در بر ندارد. 
– هر عکاس باید شخصا آثار خود را برای این مسابقه ارسال کند و ارسال توسط شخص یا نهادی به غیر از شخص عکاس پذیرفته نمی‌شود. 
– آخرین مهلت شرکت در این مسابقه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۳ است. 
– ارسال یادداشتی شامل حداکثر هزار کلمه درباره پروژهٔ عکاسی شده به صورت تایپ شده (به زبان انگلیسی یا فرانسه) همراه با مجموعه عکس الزامی است. 
– بیوگرافی و رزومهٔ کاری عکاس شرکت‌کننده (به زبان انگلیسی یا فرانسه) به صورت تایپ شده حداکثر در یک صفحه‌یA۴، که شامل آدرس محل سکونت، شمارهٔ تلفن و ایمیل وی نیز باشد، همراه عکس‌ها فرستاده شود. 
– یک CD شامل دو فریم از مجموعه عکس‌ ارسالی برای شرکت در مسابقه در فورمت JPEG که با dpi ۳۰۰ برای چاپ در سایز ۱۵×۱۰ سانتیمتر ذخیره شده باشند. این ۲ فریم در صورت انتخاب مجموعهٔ عکس توسط هیات داوران برای چاپ در بروشور، کارت دعوت، پوس‌تر یا تمام انتشارات و تبلیغات مربوط به مسابقه استفاده خواهد شد. 
– ارسال معرفی‌نامه‌ای از یک عکاس معتبر یا هنرمندی حرفه‌ای که در هر یک از شاخه‌های تمام هنرهای تصویری فعالیت نماید (به زبان انگلیسی یا فرانسه) از دیگر شرایط شرکت در این مسابقه است. 
– همچنین ارسال یک نسخه پرینت از متن فراخوان و قوانین شرکت در این مسابقه که توسط شخص عکاس امضا شده باشد الزامی است. 
– عکاسانی که مایلند آثار پذیرفته نشده‌شان بازگردانده‌ شود باید یک پاکت اضافی پستی برای بازگرداندن عکس‌ها و مدارک ارسالی خود که آدرس، تلفن و مشخصاتشان از قبل روی آن نوشته شده باشد همراه عکس‌ها ارسال نمایند. هزینهٔ تمبر برای بازگشت بستهٔ عکس‌ها نیز باید توسط خود عکاس از قبل پرداخت شده باشد. در غیر اینصورت عکس‌های پذیرفته نشده بازگردانده نخواهند شد و پس از داوری معدوم می‌شوند. بازگرداندن آثار راه نیافته به نمایشگاه از روز ۲۰ خردادماه ۹۳ آغاز خواهد شد. 
– حتما روی پاکت عکس‌ها و مدارک ارسالی نوشته شود: 

 «Prix Photographique Ville de Levallois – Epson /Levallois-Epson Photography Award» 
 «Ne pas ouvrir/Do not open» 

– هیات داوران پنج نفرهٔ این جایزه ۱۳ خردادماه ۹۳ برای انتخاب آثار تشکیل جلسه خواهند داد و نام عکاس برنده بلافاصله پس از پایان داوری اعلام خواهد شد. 
– هیات داوران تنها مجاز به انتخاب یک نفر به عنوان برندهٔ جایزه است ولی می‌تواند در صورت صلاحدید یک یا چند عکاس شایستهٔ تقدیر هم معرفی کند. 
– عکس‌ها و مدارک ارسالی را پیش از اتمام مهلت شرکت با پست سفارشی به این آدرس بفرستید: 

Conservatoire Maurice Ravel, 33 rue Gabriel Péri
 92300, Levallois
FRANCE

– مبلغ ۱۰ هزار یورو وجه نقد و امکان برگزاری یک نمایشگاه انفرادی در گالری Escale شهر Levallois همزمان با روزهای برگزاری فستیوال عکس Levallois بعنوان جایزهٔ ارزشمند این مسابقه به عکاس برگزیدهٔ امسال تعلق خواهدگرفت. برپایی نمایشگاهی از آثار برندهٔ عنوان شایستهٔ تقدیر این دوره در حاشیهٔ جشنوارهٔ Levallois هم به عنوان جایزهٔ عکاسان تقدیر شده در نظر گرفته شده است. 

    جایزهٔ بین‌المللی عکاسی Levallois از سال ۲۰۰۸ از سوی انجمن فرهنگی این شهر و با حمایت برخی نهادهای فرهنگی دیگر به عنوان قسمتی از جشنوارهٔ بزرگ عکاسی Levallois برگزار می‌شود. کشف استعدادهای نوظهور به منظور پشتیبانی از خلق آثار عکاسی معاصر توسط عکاسان جوان سراسر جهان از اهداف اینجایزه‌ است. 

     برگزیدگان ششمین دورهٔ این مسابقه را می‌توانید اینجا ببینید. همچنین این جشنواره در سال گذشته تقدیر ویژه‌ای از آثار عکاس بزرگ آمریکایی John Divola (متولد ۱۹۴۹) داشت که در زمینهٔ عکاسی هنری یکی از موثر‌ترین و جریان‌ساز‌ترین عکاسان تاریخ به شمار می‌رود.