سه شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۹۳ دویستمین نمایشگاه موزهٔ عکسخانه‌ی شهر با عنوان «عکس‌های خانوادگی آنتوان سوریوگین» گشایش می‌یابد. 

     این نمایشگاه شامل ۴۰ عکس سیاه و سفید در اندازهٔ ۱۳×۱۸ سانتیمتر است. آنتوان سوریوگین معروف به آنتوان‌خان در سال ۱۲۱۹خورشیدی (۱۲۵۶ قمری – ۱۸۴۰ میلادی) از پدر و مادری گرجی‌تبار در سفارت روسیه در تهران متولد شد. 

    او سال‌های نخستین عمرش را همراه با خانواده در تهران گذراند. پدرش واسیلی سوریوگین شرق‌شناس و دیپلمات سفارت روسیهٔ تزاری در تهران بود و به دلیل مرگ او در پی یک حادثه‌، خانوادهٔ آنتوان‌خان راهی گرجستان شدند. آنتوان در جوانی به همراه برادرانش امانوئل و کولیا نزد عکاس معروف روسی، دیمیتری ایوانویچ ژرماکوف در تفلیس عکاسی آموخت و در سال ۱۲۸۷ قمری (۱۸۷۰ میلادی) به همراه برادران به ایران بازگشت و در تبریز ساکن شد و عکاسخانهٔ خود را در آن شهر دایر کرد. 

     این عکاسخانه شهرتی برایش در پی داشت و بواسطهٔ آن توانست به دربخانهٔ مظفرالدین میرزا، ولیعهد ایران، راه یافته و جزء عکاسان سرکاری شود و از ولیعهد لقب خانی دریافت کند. آنتوان‌خان همراه با مظفرالدین شاه یا کمی پیش از او رهسپار تهران شد و در خیابان علاءالدوله (فردوسی فعلی) جنب در شرقی میدان مشق، عکاسخانهٔ خود را دایر ساخت و در مدت کوتاهی میان مردم تهران به شهرت رسید. 

نمایشگاه تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۳ روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و روزهای پنجشنبه‌ از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر است. 
روزهای جمعه‌ و تعطیلات رسمی موزه تعطیل است. 
موزهٔ عکسخانه شهر، میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز