نشست آموزشی عکاسی با تلفن همراه با موضوع «زیبایی شناسی عکاسی» روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۳ در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور حسن غفاری برگزار می شود.

   به گزارش ستاد خبری جشنواره عکاسی با تلفن همراه تهران، این برنامه آموزشی   به گفته‌ی برگزارکنندگان، حسن غفاری عکاس مستند اجتماعى با گرایش مردم‌نگاری در فضاهاى روستایی و عشایری است که علاوه بر تدریس در دانشگاه، دبیری بخش عکس پنجمین و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی تجسمی فجر و حضور در چندین  جشنواره و نمایشگاه عکس را در کارنامه کاریش دارد.

   وی با اشاره به گسترش تکنولوژی دوربین‌های تلفن همراه در میان مردم، آن را فرصتی برای بالندگی عکاسی می‌داند و اعتقاد دارد این تکنولوژی خواسته و یا ناخواسته همراه زندگى  ما شده است و گویى ماموریت دارد جهان ما را کوچکتر و ما را به هم نزدیکتر کند.

  طبق اعلام دست‌اندرکاران این برنامه، حسن غفاری تولید عکس را که می‌تواند در هر زمان و مکانی انجام شود و نیز اشتراک‌گذاری سریع آن توسط کاربران تلفن همراه را به عنوان رخدادی مهم در حوزه‌ی عکاسی تلقی می‌کند که به طرح پرسشی اساسی خواهد انجامید: "آیا عکاسی با دستگاه‌های تلفن همراه, عکاس را از داشتن ذوق، دانش، تجربه و معرفت انسانی- زیبایی‌شناختی و نیز از هنر بی‌نیاز نموده است؟"

   وی این نشست عکاسانه را  بهانه‌اى می‌داند تا به همراه نمایش آثار تولید شده با این ابزار، پیرامون روش‌ها و نگرش‌هاى عکاسانه براى عبور از ساده‌انگارى و نیز کمک به افزایش سواد بصرى به گفتگو بنشینیم. براساس اعلام حسن غفاری، این نشست با بهره‌گیرى از آثار عکاسی آکو سالمى، مهدى فضل‌الهى، محسن چینه‌کش، شهرام شریف، یاسمن ده‌میانى، سروش جوادیان، على باقرى، آرش حمیدى، محمد خضری مقدم و یاسر خدیشی که با دوربین عکاسى تلفن همراهشان عکاسى کرده‌اند برگزار مى‌شود.

   شایان ذکر است این کارگاه آموزشی که یکی از سلسله نشست‌های آموزشی جشنواره‌ی فیلم و عکس همراه تهران است، با مشارکت خانه‌ی سینمای دانشگاهی ایران و شرکت دیجی کالا برگزار می‌شود. شرکت تمامی دانشجویان و علاقمندان در نشست‌های آموزشی این جشنواره رایگان بوده و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره اهدا خواهد شد.