نمایشگاهی از عکس‌های سعید جناتی با عنوان «همه چیز یکسان است و با این حال نیست» از عصر پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۹۳ در کافه گالری مارکوف گشایش می‌یابد. 

    در بخشی از یادداشت حسین معارف برای این نمایشگاه می‌خوانیم: «بیشتر داشتم مغزم را تلف می‌کردم، یا بدنم را، یا وقتم را؟ هرسه‌تاییشان داشتند تلف می‌شدند – در این موضوع شک نداشتم – اما برایم مشخص نبود کدامشان بیشتر. این هم برایم مشخص نبود که این سه تا، سه چیز مختلفند یا اصلن بر هم منطبقند. این‌قدر در ظاهر از هم جدا هستند که آدم، باورش نشود یک چیز باشند، اما در آن واحد از بس وجود هرکدامشان، بسته بود به وجود دیگری، آدم نمی‌توانست باور کند از هم‌دیگر منفک هستند. لااقل من یکی که نمی‌توانستم. هرچه بود، نهایتن سه‌تاییشان داشتند تلف می‌شدند. – هنوز هم دارند تلف می‌شوند. 

    چیزهایی که جایشان خالی‌ست، از بس جایشان خالی‌ست که تو اصلن نمی‌توانی بگویی چی هستند. فقط احساس می‌کنی نیستند. می‌دانی که نیستند. می‌توانی ببینیشان. نه به شکل واقعیشان، نه به صورتی که می‌توانی تصورشان کنی و نه حتا به صورت یک‌سری حفرهٔ خالی و سیاه و متروک که درونشان هیچ‌چیز به جز خلاء وجود ندارد. تنها به شکل «چیزهایی که نیستند»، تنها به‌صورت «چیزهایی که باید وجود داشته‌باشند، ولی آدم حتا نمی‌داند چی هستند» می‌شود تصورشان کرد. جاهای خالی‌ای که نمی‌توانی با تمام جاهای پُری که هرروز پُر‌تر و پُر‌تر می‌شوند، پُرشان کنی. همین می‌شود که آدم نصفه‌های شب، دیگر نفسش ته گلویش می‌ماسد و آن‌قَدَر عصبی می‌شود، از خانه‌اش می‌زند بیرون و توی خیابان‌های بی‌در و پیکر شهر شروع می‌کند پیشان گشتن. می‌گردد و می‌گردد تا شاید به یک‌کدامشان برخورد کند، ولی هیچچی که هیچچی. هر قدر هم که می‌گردی، پیدا نمی‌شوند…..» 

افتتاحیه: پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۹۳ – ساعت ۱۶ 
نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۳ دایر است. 
کافه گالری مارکوف، تهران، انتهای خیابان شهید مطهری، خیابان پلیس، باغ موزهٔ قصر