مراسم بزرگداشتی به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد درگذشت صادق تیرافکن، عکاس و هنرمند مفهومی ایرانی، جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۹۳ در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می‌شود. 

     به گزارش روابط عمومی موزهٔ هنرهای معاصر تهران، این برنامهٔ بزرگداشت جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سالجاری از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور عکاسان، هنرمندان و استادان هنر در سالن اجتماعات موزهٔ هنرهای معاصر تهران با سخنرانی مجید ملانوروزی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران و حمید سوری، پژوهشگر و مدرس هنر، برگزار می‌شود. 

     همچنین همزمان با برپایی این مراسم تعدادی از آثار این هنرمند فقید در گالری یک موزهٔ هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید. زنده‌یاد صادق تیرافکن متولد ۱۳۴۴ و دانش‌آموختهٔ عکاسی از دانشگاه تهران بود و یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ و خلاق عکاسی و هنرهای تجسمی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به شمار می‌آمد.

      او طی دوران کاری خود در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در گالری‌ها و موزه‌های معتبر داخل و خارج کشور حاضر بود و بسیاری از آثارش در مجموعه‌های ثابت موزه‌های مهمی چون بروکلین نیویورک، لاکمای لس‌آنجلس، بریتانیای لندن و موزهٔ هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شوند و تعدادی از آن‌ها در حراج‌های معتبر هنری در لندن، نیویورک و دبی به فروش رسیده‌اند. متاسفانه این هنرمند سر‌شناس پس از حدود ۷ سال مبارزه با بیماری سرطان سرانجام ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۹۲ در تورنتوی کانادا درگذشت.