اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان شرکت در ششمین گرنت فرانسوی «پی‌یر و الکساندرا بولات» منتشر شد. انجمن «پی‌یر و اکساندرا بولات» با همکاری و حمایت Canon فرانسه و لابراتوار مرکزی Dupont برگزارکنندگان این گرنت هستند. براساس متن فراخوان شرایط ارسال آثار برای شرکت در این گرنت به این شرح است: 

۱. شرکت در این رقابت برای تمامی فتوژورنالیست‌های حرفه‌ای فارغ از سن،‌ نژاد و ملیت آزاد است. 
۲. این گرنت به یک عکاس حرفه‌ای اهدا می‌شود که قصد دارد بر روی موضوعی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی یا فرهنگی با نگاهی فتوژرونالیستی کار کند. 
۳. شرکت در این رقابت رایگان است. 
۴. شرکت‌کنندگان متعهد می‌شوند مجموعه ارسالی برای شرکت در این گرنت را تا زمان اعلام نتایج نهایی داوری آن برای مسابقه دیگری ارسال نکنند. 
۵. عکاس برگزیده باید مبلغ اهدایی گرنت را صرف تکمیل یا بهبود پروژه‌ای نماید که مورد پذیرش هیات داوران جایزه قرار گرفته است. 
۶. متقاضیان این گرنت باید فتوژورنالیست‌های حرفه‌ای باشند و پیش از این حداقل سه مجموعه عکس مشابه را (به صورت منتشر شده یا منتشر نشده) به پایان رسانده باشند. 
۷. متقاضیان باید توانایی خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشند. 
۸. مدارک لازم برای شرکت در این گرنت به شرح زیر است: 
– فرم تکمیل شده و امضا شده توسط عکاس
– کپی کارت شناسایی بین‌المللی یا صفحه مشخصات پاسپورت معتبر فرد متقاضی. 
– نامه‌ای رسمی که گواهی دهد عکاس متقاضی فتوژورنالیست حرفه‌ای است. 
– رزومهٔ فرد متقاضی در زمینهٔ عکاسی. 
– تخمینی از بودجه و هزینه‌ها‌ی پیشنهادی عکاس برای تکمیل یا اصلاح پروژهٔ عکاسی ارائه شده. 
– شرح و توضیح شخصی عکاس دربارهٔ مجموعه عکسی که در صورت برنده شدن گرنت، بر روی آن کار خواهد کرد. این نامه باید به صورت تایپ شده و حداکثر در یک صفحه ارائه شود و باید هیچ‌گونه نشانه‌ای، که منجر به شناسایی هویت عکاس توسط هیات داوران شود، در آن نباشد. 
– یک مجموعه عکس شامل ۱۰ تا ۲۰ فریم به صورت رنگی یا سیاه و سفید. عکاس در صورت برنده شدن موظف است از مبلغ جایزه برای تکمیل یا گسترش و بهبود همین مجموعه استفاده کند و مجاز به تغییر سوژه نیست. 
– نمونه‌هایی از آثار منتشرشدهٔ عکاس در رسانه‌های خبری چاپی یا آنلاین. (این قسمت اختیاری است و اجباری برای ارسال آن توسط تمامی عکاسان شرکت‌کننده نیست.) 

۹. آثار ارسالی باید دارای این مشخصات فنی باشند: 
– بیشترین حجم هر فریم ۳ مگابایت باشد. 
– آثار فقط با فورمت JPEG ارسال شوند. 
-هر عکس به طور جداگانه طبق ترتیب قرارگیری در مجموعه دارای عنوان و شماره باشد. 
– شرح و توضیحات اختصاصی هر عکس در قسمت File Info آن ذخیره شده باشد. 
– تمامی فریم‌ها فاقد اسم عکاس، لوگو، قاب یا هر عنصر اضافی باشند. 

۱۰.  فرستادن عکس‌ها و مدارک لازم باید حتما به صورت FTP و با استفاده از نام کاربری و گذرواژهٔ زیر انجام شود: 

Adress: ftp.cosmosphoto.com
User: petaboulat
Password: bourse

۱۱.  هیات داوران این گرنت اسامی کاندیداهای دریافت جایزه را اواسط تیرماه ۹۳ اعلام خواهند کرد. نام منتخب نهایی این گرنت شهریورماه ۹۳ و همزمان با برپایی بیست و ششمین جشنوارهٔ فتوژورنالیستی پرپینیان اعلام خواهد شد. 
۱۲.  این گرنت شامل ۸ هزار یورو وجه نقد است که نیمی از آن در هنگام اعلام نام برنده و نیم دیگر پس از تکمیل مجموعه عکس تا پیش از اردیبهشت‌ماه ۹۴ به عکاس برنده اهدا خواهد شد. 
۱۳.  آخرین مهلت ارسال اثر برای شرکت در داوری این گرنت ۱۷ خردادماه ۹۳ است. 
۱۴.  عکاس برگزیده متعهد می‌شود که مجموعه عکس خود را حداکثر تا ۲۶ فروردین ۹۴ تکمیل و به برپاکنندگان این جایزه ارائه کند چرا که این مجموعه باید در بیست و هفتمین دورهٔ جشنوارهٔ پرپینیان در شهریورماه ۹۴ به نمایش گذاشته شود. همچنین عکاس برنده نباید مجموعهٔ کامل خود را تا جشنوارهٔ بیست و هفتم پرپینیان در جای دیگری به نمایش بگذارد یا در مسابقه‌ای شرکت دهد. 
۱۵.  عکاس برنده متعهد می‌شود که در آینده و هنگام ارائهٔ مجموعه‌اش در هر زمان و هر مکان حتما عنوان «برگزیدهٔ گرنت پی‌یر و الکساندرا بولات» را در کنار توضیحات مجموعه‌اش قید کند. 
۱۶.  عکاس برگزیده باید ۳ فریم از عکس‌های اولیهٔ مجموعه و پس از اتمام پروژه هم ۳ فریم دیگر را با کیفیت بالا بدون ادعای حق‌ رایت و دریافت هزینه، برای استفاده در تبلیغات مرتبط با نمایشگاه و جایزه به برگزارکننده ارائه کند. 
۱۷. متن کامل فراخوان (شامل فرم ثبت‌نام) این گرنت را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.