اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان جایزهٔ عکس پرترهٔ ۲۰۱۴ Taylor Wessing، که با حمایت و همکاری موسسه‌ای حقوقی به همین نام و توسط نشنال پرتره گالری لندن برپا می‌شود، منتشر شد. این مسابقه یکی از مهم‌ترین مسابقات عکاسی بین‌المللی است که به طور تخصصی به ژانر پرتره می‌پردازد. شرایط ارسال عکس برای این فراخوان معتبر به این شرح است: 
 
۱. شرکت در این مسابقه برای تمام عکاسان بالای ۱۸ سال اعم از حرفه‌ای، آماتور و دانشجو آزاد است. 
۲. هر عکاس می‌تواند حداکثر شش عکس برای شرکت در مسابقه ارسال کند. 
۳. برندگان سال‌های گذشتهٔ این مسابقه مجاز به شرکت در مسابقهٔ امسال نیستند. 
۴. تمامی عکس‌های ارسالی باید در ژانر عکاسی پرتره قرار گیرند یعنی نوعی از عکاسی که سعی در ثبت و نشان دادن هویت انسان‌ها به عنوان شخصیتی منفرد دارد. 
۵. آثار هر عکاس باید توسط خود او ارسال شود. 
۶. عکس‌های ارسالی باید پس از تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۹۱ گرفته شده باشند و در صورت لزوم عکاسان باید توانایی اثبات گرفته شدن عکس‌هایشان در محدوده زمانی ذکر شده را داشته باشند. عکس‌هایی که پیش از این تاریخ ثبت شده باشند امکان شرکت در فراخوان این دوره را ندارند. 
۷. عکس‌های ارسالی می‌توانند سیاه و سفید یا رنگی باشند. 
۸. آخرین مهلت ارسال عکس برای این مسابقه ۱۶ تیرماه ۹۳ است. 
۹. ثبت‌نام برای این مسابقه به دو صورت اینترنتی و ارسال مدارک با پست امکان‌پذیر است. 
۱۰. ارسال عکس‌ها به صورت چاپ شده برای این مسابقه در هر دو حالت ضروری است و عکس‌ها باید بدون قاب یا پاسپارتو و به صورت چاپ بر روی کاغذ عکس در اندازهٔ حداقل ۲۹۷×۴۲۰ میلیمتر (سایز کاغذ A۳) و حداکثر ۷۶۰×۱۰۱۵ میلیمتر در فاصلهٔ زمانی ۳۰ تیر تا ۹ مرداد ۹۳ به دست برگزارکننده برسند. 
۱۱. هر عکاس موظف است پشت هر یک از عکس‌های ارسالی خود نام و نام‌خانوادگی، آدرس پستی، تلفن، آدرس ایمیل و عنوان عکس را به زبان انگلیسی بنویسد. 
۱۲. هرگونه اشکالی در ارسال پستی عکس‌ها تنها برعهدهٔ خود متقاضی است و در صورت هرگونه آسیب‌دیدگی یا مفقود شدن عکس‌ها دبیرخانه هیچگونه مسئولیتی نمی‌پذیرد. بنابراین برای جلوگیری از هرگونه پیشامد احتمالی توصیه می‌شود تنها از شرکت‌های معتبر پستی برای ارسال بسته‌های خود استفاده کنید. 
۱۳. متقاضیان دقت کنند که فرم‌های شرکت در مسابقه چه به صورت پستی و چه اینترنتی باید پیش از ۱۶ تیرماه توسط دبیرخانه دریافت شده باشند و بازهٔ زمانی ۳۰ تیر تا ۹ مردادماه تنها مهلت زمانی دریافت پرینت عکس‌ها است. 
۱۴. هزینهٔ شرکت در این مسابقه برای هر فریم ارسالی ۲۶ پوند است. 
۱۵. ثبت‌نام و ارسال آنلاین آثار به ازای هر عکاس فقط یکبار امکان دارد. یعنی اگر قرار است فردی بیش از یک عکس ارسال کند باید تمامی آن‌ها را پس از پرکردن فرم مشخصات به صورت یکجا آپلود کند و پس از انجام آپلود امکان ارسال دوباره یا اصلاح یا افزایش تعداد فایل‌های ارسالی وجود ندارد. پس از ثبت‌نام و ارسال آنلاین متقاضیان باید پرینت عکس‌ها را هم با پست ارسال کنند. 
۱۶. کسانی که مایل به ثبت‌نام پستی هستند می‌‎توانند متن فراخوان و فرم ثبت‌نام را از اینجا دریافت کنند. 
۱۷. جایزهٔ اصلی این مسابقه ۱۲ هزار پوند وجه نقد است. همچنین هیات داوران مجاز است بنا به صلاحدید خود به تعدادی از عکاسان هم جایزهٔ نقدی اهدا کند. این هیات در دورهٔ گذشته چهار عکاس را واجد این جایزه تشخیص داده بود. 
۱۸. تمامی شرکت‌کنندگان زیر ۳۰ سال نیز به طور خودکار در رقابتی برای تصاحب جایزهٔ John Kobal New Work به مبلغ ۴ هزار پوند به همراه یک قرارداد کاری برای عکاسی پرتره از یکی از چهره‌های مطرح صنعت سینمای بریتانیا شرکت داده خواهند شد. 
۱۹. نمایشگاه آثار برگزیده ۲۲ آبان تا ۳ اسفند ۹۳ در محل نشنال پرتره گالری لندن برپا خواهد شد و سپس در قالب توری ویژه در برخی شهرهای دیگر بریتانیا هم به نمایش درخواهد آمد. 
۲۰. عکاسانی که مایل به دریافت کاتالوگ نفیس عکس‌های برگزیدهٔ امسال شامل تمام عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه هستند باید مبلغ ۲۰ پوند علاوه بر مبلغ هزینهٔ شرکت بپردازند. به عنوان مثال عکاسی که با یک عکس در مسابقه شرکت می‌کند و خواستار دریافت کاتالوگ مسابقه هم هست باید در مجموع ۴۶ پوند به عنوان حق شرکت بپردازد و در انتهای فرم ثبت‌نام گزینهٔ مربوط به دریافت کاتالوگ را کلیک کند. ارسال کاتالوگ‌ها برای متقاضیان اواخر آبان‌ماه ۹۳ آغاز خواهد شد. 
۲۱. پس از وارد کردن عکس‌های ارسالی و فعال کردن یا فعال نکردن گزینهٔ دریافت کاتالوگ سایت به طور خودکار هزینهٔ شرکت را محاصبه خواهد کرد. 
۲۲. تمامی عکاسان راه‌یافته به نمایشگاه موظف خواهند بود فرمی را تکمیل و امضا نمایند که تایید می‌کند آن‌ها حق عکاسی و تولید تصویر از شخص یا سوژهٔ عکسشان را در اختیار دارند. اگر سوژه‌‎ی درون عکس کمتر از ۱۸ سال سن دارد تکمیل فرم مخصوصی توسط والدین یا سرپرست قانونی آن شخص الزامی است. 
۲۳. برگزارکننده حق دارد از عکس‌های راه‌یافته و منتخب برای برگزاری نمایشگاه در نقاط مختلف بریتانیا استفاده کند. 
۲۴. برگزارکننده حق دارد از عکس‌های منتخب برای نمایشگاه این دوره در هرگونه تبلیغات و انتشارات خود (با ذکر نام عکاس) استفاده کند. همچنین هرگاه شخص یا نهادی خواستار خرید هر یک از عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه بود این گالری با هماهنگی شخص عکاس و پرداخت سهم او می‌تواند عکس را به فروش برساند. 
۲۵. کارکنان نشنال پرتره گالری لندن و اسپانسرهای مسابقه مجاز به شرکت در این رقابت نیستند. 
۲۶. تمامی عکاسان روز ۲۲ مردادماه ۹۳ از طریق ایمیل یا پست از نتیجهٔ داوری آگاه خواهند شد. در صورت عدم دریافت این نتیجه هر یک از عکاسان باید شخصا با دبیرخانه تماس بگیرند. 
۲۷. تمامی کسانی که آثارشان به مسابقه راه نیابد می‌توانند در فاصلهٔ زمانی ۲۷ مرداد تا ۷ شهریورماه سالجاری نسبت به پس گرفتن آثارشان به صورت حضوری یا هماهنگ شده اقدام کنند. تمامی عکس‌های راه‌نیافته که پس از ۷ شهریورماه در گالری باقی مانده باشند، نابود خواهند شد. 
۲۸. کسانی که آثارشان به نمایشگاه راه‌ یابد می‌توانند پس از پایان آخرین مرحله از تور نمایشگاهی با هماهنگی گالری آثار خود را پس بگیرند. 

۲۹. برای ارسال پستی آثار از نشانی زیر استفاده کنید:

Taylor Wessing Photographic Portrait Prize 2014
National Portrait Gallery
St Martin’s Place
London WC2H 0HE, the UK


     گفتنی‌ست نشنال پرتره گالری لندن از سال ۱۸۵۶ تاسیس شده و از اعتبار زیادی در عرصه‌ی هنرهای تجسمی در اروپا برخوردار است و نمایش هر اثری در آن می‌تواند یکی از نقاط عطف کارنامه‌ی حرفه‌ای هر هنرمندی محسوب ‌شود. این گالری معتبر به طور تخصصی به شاخه‌هایی از هنرهای تصویری می‌پردازد که به ژانر پرتره مربوط هستند.