گزیده‌ای از آثار هنرجویان دانش‌آموخته‌ی دوره‌ی مقدماتی آموزش عکاسی دیجیتال که این دوره را زیر نظر کیارنگ علایی سپری کرده‌اند، با عنوان«سپید کم‌رنگ» از ۱۶ خردادماه ۹۳ بر دیوار نگارخانه‌ی فردوسی مشهد به نمایش گذاشته می‌شود.

     عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: زهرا باقری، آذر جاوید، فاطمه حسین‌زاده، پریسا رفیعی، شراره سلامی، مهلا صابر، نیوشا ظریفی، میترا عطایی و سارا عظیمیان. این هنرجویان در تابستان ۹۲ دوره‌ی آموزشی خود را در موسسه‌ی سروش به اتمام رسانده و سپس زیر نظر مدرس دوره، به مدت پنج ماه، پروژه‌های مختلف عکاسی را تمرین کرده‌اند.

     حاصل این فرایند، تولید ۳۰۰ عکس بوده که در نهایت به داوری رزیتا شرف‌جهان، شادی قدیریان و کیارنگ علایی تعداد ۷۱ اثر موفق به راهیابی به نمایشگاه شده‌اند. آثار منتخب در کتابی به نام «سپید کم‌رنگ» نیز منتشر شده که در افتتاحیه این نمایشگاه رونمایی و به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد. گفتنی‌ست طراح پوستر و کتاب نمایشگاه هم عمادالدین انوشیروانی بوده است.

      در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم مدرس دوره می‌خوانیم: «مسیر، پر فراز و نشیب و طولانی بود. بچه‌ها گرایشات زیادی به فضاسازی‌های داخلی داشتند و ذهن آنها تجریدی و متمایل به انتزاع بود. از این امکان و خصیصه باید استفاده می‌کردم و البته در کنار آن گوشه‌ی چشمی نیز به محک زدن توانایی‌های آنها در موضوعات عینی داشتم. بر این اساس موضوعاتی که هر ماه برایشان انتخاب می‌کردم وابسته به نوع عملکرد آنها در تمرین قبلی بود و هیچ چیز از پیش تعیین شده‌ای در کار نبود. در موضوعات انتخابی سعی کردم جوانب مختلف نگاه و تجربه‌ی میدانی بچه‌های این دوره را به آزمون بکشم. جلسه‌ی داوری آثار نیز با حضور بچه‌ها برگزار شد و هم بچه‌ها از کارهایشان دفاع می‌کردند و هم داوران به نقاط ضعف و قوت آثار اشاره می‌کردند.» 

افتتاحیه: جمعه ۱۶ خردادماه ۹۳ – ساعت ۱۸
نمایشگاه تا ۲۱ خردادماه جاری هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۸ تا ۲۰ دایر است.
نگارخانه‌ی فردوسی، مشهد، خیابان ابن‌سینا، سه راه ادبیات، فرهنگسرای جهاد دانشگاهی