یکشنبه ۱۸ خردادماه ۹۳ دویست و دومین  نمایشگاه موزه عکسخانه ‌شهر با عنوان «عکاسخانه زیبا» با عکس‌های دهه ۲۰ تا ۵۰ خورشیدی از کارهای عکاسخانه زیبای اصفهان گشایش می‌یابد.

     این نمایشگاه شامل۵۰ عکس سیاه و سفید در اندازه‌های مختلف از مجموعه الهه عبدالله‌آبادی است. عکاسخانه زیبا در سال ۱۳۲۰ خورشیدی توسط رضا فرزان و با اعلام رسمی «عکاسی بانوان توسط بانو برای اولین بار در اصفهان» افتتاح شد. تا اوایل انقلاب او و همسرش اشرف‌السادات مقصودی، داخل و خارج از عکاسخانه به انجام سفارشات عکاسی مشتریان مشغول بودند.

     با پیروزی انقلاب و در پی آن زیاد شدن عکاسان زن در عکاسخانه‌ها، کار عکاسخانه زیبا از رونق افتاد و در سال ۱۳۸۷ اموال آن فروخته و عکاسخانه یک سال بعد تخریب شد. عکس‌های انتخاب شده در این نمایشگاه حاصل نگاهی کنجکاوانه بر عکس‌های عکاسخانه زیبا و مروری هرچند اجمالی بر عکس‌های کودکان، خانواده‌ها و عروس و دامادهای این عکاسخانه در دهه‌های ۲۰ تا ۵۰ خورشیدید هستند.

       الهه عبداله‌آبادی متولد ۱۳۶۷ در نیشابور و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی عکاسی در اصفهان و کارشناسی ارشد عکاسی در تهران است . وی پیش از این یک نمایشگاه انفرادی با عنوان «آنی از زمان و مکان» را اردیبهشت ۹۱ در گالری آرته برگزار کرده که یکی از مجموعه­ های معرفی شده در نشریه Private فرانسه طی زمستان ۹۲ هم بود.

گشایش: یکشنبه ۱۸ خردادماه ۹۳ – ساعت ۱۵ تا ۱۷
نمایشگاه تا ۶ تیرماه سالجاری روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳  و ۱۴ تا ۱۷  و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر است.
 موزه جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.                                                   
موزه عکسخانه شهر، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز