نمایشگاه عکس آکو سالمی با عنوان «پرسه‌های ذهن مربعی» از جمعه ۲۳ خردادماه ۹۳ به میزبانی گالری شماره شش در تهران گشایش می‌یابد.
 
     طبق اعلام دست‌اندرکاران، این نمایشگاه شامل ۲۸ عکس در اندازه ‌۳۵×۳۵سانتیمتر است که همگی با استفاده از دوربین تلفن همراه در سطح شهر تهران عکاسی شده است و با حمایت شرکت نورنگار برپا شده است.
 
    ریچارد کوچی هرناندز ،استاد ارتباطات جدید دانشگاه برکلی و نامزد دریافت جایزه پولیتزر، در بخشی از یادداشت معرفی این نمایشگاه می‌نویسد: «این تصویرهای رویا‌گونه گذشته و اکنون را درهم می‌آمیزد. گویی زمان و تاریخ در آثار او نقش کلیدی ایفا می‌کنند. رویکرد ماهرانه او به عکاسی تصویرهایی ارائه می‌دهد که – برای بیننده‌ای چون من فرسنگ‌ها دور از او-  قلمرویی شگرف از تخیل در مرز شناخت و ناباوری را آشکار می‌سازد. آثاری که در اینجا گرد آمده‌اند حقیقتی بزرگتر را فاش می‌کنند: اینکه هنر می‌تواند از دل تمرینی روزمره خلق شود. تصاویر او نوعی مدیتیشن‌اند. نفسی عمیق بکشید، آنها را با دمی فرو برده و با بازدمی بیرون دهید!»
 
    آکو سالمی متولد ۱۳۶۰ در بوکان و دانش‌آموختهٔ مقطع کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است که از سال ۷۹ به طور جدی به عکاسی می‌پردازد. این دومین نمایشگاه انفرادی او به شمار می‌آید و آثار آن حاصل دو سال عکاسی از زندگی مردم در تهران با موبایل است.
 
 افتتاحیه: جمعه ۲۳ خردادماه ۹۳ – ساعت ۱۷ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۲ تیرماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.
روزهای پنجشنبه گالری تعطیل است.
گالری شماره شش، خیابان میرزای شیرازی، خیابان بیستم، پلاک  ۲، طبقه همکف