طبق گزارش بیشتر رسانه‌های خبری جهان، کامران نجم ابراهیم، فتوژورنالیست کرد عراقی، در جریان دیگری‌های مرگبار روز پنجشنبه ۲۳ خردادماه ۹۳ در شمال عراق جان خود را از دست داد.

     به گزارش خبرگزاری فرانسه، این عکاس خبری ۲۷ ساله هنگام پوشش درگیری میان نیروهای کرد و تروریست‌های گروه داعش در حوالی شهر کرکوک به ضرب گلوله کشته شده است. کامران نجم در سال ۲۰۰۹ با همکاری یکی از همکارانش با نام سباستین مایر آژانس عکس متروگرافی را بنیان گذاشته بود که به طور اختصاصی برای عضویت عکاسان و فتوژورنالیست‌های ساکن عراق تشکیل شده است و هم‌اکنون حدود ۱۰۰ عکاس از سراسر عراق با آن همکاری می‌کنند.   

   عکس‌هایی از این عکاس فقید که بارها به ایران سفر کرده بود و با بسیاری از عکاسان خبری کشورمان روابط دوستان و نزدیکی داشت، در آرشیو واشنگتن‌پست، ونیتی فر، خبرگزاری فرانسه، مجله تایم، فایننشال تایمز، گتی ایمجز، کوربیس و برخی دیگر از معتبرترین رسانه‌های خبری جهان به چاپ رسیده است.

     از عصر پنجشنبه برخی اخبار حاکی از زخمی شدن و به گروگان گرفته شدن کامران نجم توسط داعش دارد ولی متاسفانه به نظر می‌رسد خبر مرگ او در این حملات تروریستی توسط بسیاری از  رسانه‌های خبری جهان تایید شده است. 


  گفتنی‌ست گروه حکومت اسلامی عراق و شام که به طور اختصاری داعش خوانده می‌شود یکی از شاخه‌های سابق القاعده است که هم‌اکنون بخش‌هایی از عراق و سوریه را در تصرف خود دارد. این گروه تندروی سلفی به رهبری ابوبکر البغدادی به انجام حملات مرگبار و اقدامات خشونت‌آمیز مشهور است و تاکنون هزاران نفر در اثر حملات این گروه در این دو کشور جان خود را از دست داده‌اند. 


   پی‌نوشت:
«سایت عکاسی» با کمال میل از تمامی دوستان و همکاران محترمی که برای تائید یا تکذیب این قضیه، خبر موثق و مدارک قابل ارائه‌ای دارند دعوت می‌کند برای کمک به اطلاع‌رسانی بهتر درباره این موضوع آن را برای واحد خبر این سایت تخصصی ارسال کنند.