نمایشگاه عکسی با عنوان «در سیستان چه می‌گذرد؟» از سه‌شنبه ۲۷ خردادماه ۹۳ در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

     طبق اعلام دست‌اندرکاران، این نمایشگاه حاصل سفر گروهی از عکاسان و مستندسازان تبریزی و تهرانی در فروردین‌ماه امسال به استان سیستان و بلوچستان است که مشکلات ناشی از بحران مدیریت آب در این منطقه را به تصویر کشیده است.

    این نمایشگاه با عکس‌هایی از سعید فرجی، منصوره معتمدی، رویا باقری و صابر قاضی و با حمایت اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز در عمارت شهرداری این شهر برگزار می‌شود و پس از تبریز قرار است در تهران، قم، زاهدان و زابل نیز به نمایش درآید.

    به نظر عکاسان این گروه، خشکیدن هامون نمادی از بحران مدیریت آب در سراسر ایران است چرا که اغلب حوضه‌های مهم آبی کشور از جمله دریاچه ارومیه، زاینده‌رود و کارون با بحرانی مشابه مواجهند و محدود کردن هرکدام به مسائل منطقه‌ای پاسخ مناسبی برای عبور از بحران نیست.

     در متن معرفی آثار این نمایشگاه آمده است: «پس از خشکیدن هامون در سیستان چه می‌گذرد؟ آیا محیط زیست تنها یک مسئله شیک است؟ تا حالا فکر کرده‌اید "آب" یعنی چه؟ چرا مسئله سیستان، مسئله همه ماست؟ در ایران "بحران آب" داریم یا "بحران مدیریت آب"؟ تاکنون با این پرسش مواجه شده‌اید که "حالا اگه ارومیه بخشکه، چه میشه؟" اگر عکس‌های این نمایشگاه را ببینید پرسش‌های بیشتری برایتان ایجاد خواهد شد.»

نمایشگاه تا ۳۱ خردادماه ۹۳ هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹ دایر است.
موزه شهرداری، تبریز، میدان شهرداری، ساختمان شهرداری تبریز