آثار منتخب پروژه‌های تصویری دوره ۱۵۰ ساعته عکاسی دیجیتال مجتمع فنی تهران (نمایندگی رشت) در قالب نمایشگاهی با عنوان «بیداری یک خواب عمیق» در نگارخانه مارلیک رشت به روی دیوار می‌رود.

عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: فریدخت آقازاده، عطیه احمدیان، ترانه اردلان، فائزه بدره، مهدی بهروزی، پویان پرتوی، سعید خورسندی، مریم رجبی، شادی صفایی، مهدی عبادی، هستی علومی، پوریا کاظم‌زاده، مانی گلنازی، پویا مامقانی، کیمیا مامقانی، صادق میرزانژاد، سپیده نیک‌صفت و آریا وزیری.

    انتخاب و داوری این نمایشگاه برعهده کریم ملک‌مدنی، شهریار توکلی، مهدی وثوق‌نیا و کیارنگ علایی (مدرس دوره) بوده است که در جلسه‌ای با حضور خود هنرجویان، این انتخاب صورت گرفته است و در نهایت ۷۰ تک عکس و ۳ مجموعه عکس موفق به راهیابی به نمایشگاه شده‌اند. 

     کیارنگ علایی، مدرس این دوره، درباره آثار این نمایشگاه معتقد است: «این نمایشگاه حاصل یک همت جمعی است و تلاش بی‌وقفه، مستمر و هدفمند ۱۸ جوان علاقه مند و مشتاق را در پشت صحنه خود دارد، عکاسان جوانی که با ممارست و سخت‌کوشی، در بازه زمانی نزدیک به ۸ ماه به ایده پردازی و تولید عکس پرداخته‌اند. می‌دانم که کار آنها بسیار سخت است، چرا که این سال‌ها دوره تولید انبوه عکس است. هر کجا که نظر می‌افکنی انبوهی عکس ریخته شده است. فضاهای مجازی لبریزند از عکس‌هایی که از فرط تولید زیاد، نوعی بی‌حوصله‌گی را نسبت به عکس دیدن در مخاطب ایجاد می‌کنند. 

     طبیعی است در چنین تورم وحشتناکی، تلقی‌های مخاطب از رسانه عکس دچار دگرگونی و چالش می‌شود و شاید دیگر عکس، ارزش‌های یک دهه قبل خود را به عنوان محصولی بکر نداشته باشد. هر آن چه زیاد دیده شود و دم دست قرار گیرد آرام آرام نفاست خود را رنگ‌باخته می‌بیند. در چنین فضایی به راستی کدام عکس‌ها تازه‌ترند؟ کدام ایده‌ها به دل می‌نشینند؟ اما به راستی لطف دوره‌های آموزشی کوتاه مدتی که در شهرستان‌های کوچک برگزار می‌شود ده‌ها برابر دوره‌های بلند مدت پایتخت و شهرهای بزرگ است. نفس شهرهای کوچک، زنده است و روحش را در میان آهن و سیمان از دست نداده است. من عمیقا بر این باورم که از دل شهرهای کوچک عکاسان بزرگی بیرون می‌آیند. فقط باید با حوصله، آن‌ها را شنید.»

    گفتنی‌ست مراسم افتتاح نمایشگاه همراه با نشستی با حضور مهدی وثوق‌نیا خواهد بود و این آثار در قالب کتابی با عنوان «بیداری یک خواب عمیق» منتشر و به علاقه مندان عرضه خواهد شد و پس از آن نیز در کتاب‌فروشی‌های کشور توزیع خواهد شد. طراح گرافیک نمایشگاه مروارید دروی است و عکس‌ها در اندازه‌های ۷۰×۱۰۰ سانتیمتر، ۶۰×۶۰ سانتیمتر و ۶۰×۴۰ سانتیمترعرضه خواهند شد.

افتتاحیه: جمعه ۳۰ خردادماه ۹۳ – ساعت ۱۸ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۵ تیرماه سالجاری هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ دایر است.
نگارخانه مارلیک، رشت، میدان شهرداری، ابتدای سعدی، مجتمع خاتم الانبیا