نخستین جلسه هماهنگی کمیته داوران نخستین جشنواره سراسری عکس سفر و گردشگری شرکت نورنگار برگزار شد. 

      به گزارش روابط عمومی جشنواره عکس نورنگار، در این جلسه افشین بختیار، محمدمهدی رحیمیان و محمود مروتی داوران جشنواره به همراه امیر امیری، دبیر جشنواره و محمد فروغی، مدیر شرکت نورنگار، حضور داشتند. 

     در ابتدای این جلسه امیر امیری به بیان سیاست‌های کلی جشنواره پرداخت و گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا عکاسی سفر و گردشگری از بخش‌های اصلی جشنواره‌هاست، اما متاسفانه این ژانر در ایران چندان شناخته شده نیست. 

     امیری تاکید کرد: ما باید تمام تلاش خود را برای معرفی و رونق عکاسی سفر و گردشگری و دیگر ژانرهای نوین عکاسی، در ایران به کار گیریم. جشنوارهٔ عکس نورنگار نیز حرکتی در همین زمینه است. 

     پس از صحبت‌های دبیر جشنواه، هر کدام از داوران به بیان دیدگاه‌های خود درباره عکاسی سفر و گردشگری پرداختند و راهکارهای خود را برای هرچه بهتر برگزار کردن جشنواره بیان کردند. 

      در همین راستا محمود مروتی در سخنانی با اشاره به ژانر snap shot (عکس لحظه‌ای) که در جشنوارهٔ نورنگار یکی از بخش های مهم جشنواره است، گفت: عکس‌های لحظه‌ای به ثبت لحظه‌هایی ناب در سفر اختصاص دارد که بدون کارگردانی و برنامه‌ریزی قبلی رخ می‌دهند. ما در جشنواره نورنگار تلاش داریم تا عکاسان را با این ژانر بیشتر آشنا کنیم. 

     وی ادامه داد: معمولا عکس‌های لحظه‌ای را با دوربین‌های معمولی می‌گیرند، چرا که استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای به دلیل تنظیمات، فرصت لازم برای ثبت لحظه‌های ناب را از عکاسان می‌گیرد. 

      در پایان جلسه هماهنگی داوران جشنواره عکس نورنگار، داوران تصمیم گرفتند تا علاوه بر جوایزی که در فراخوان جشنواره ذکر شده است، برندهٔ جایزهٔ ویژهٔ هیات داوران را نیز به برگزیدگان جشنواره اضافه کنند.