فاطمه بهبودی، عکاس مستندنگار ایرانی، به عنوان یکی از پنج منتخب بخش ویژهٔ نمایش آثار عکاسان زن آسیایی در جشنوارهٔ عکس آبسکیورای ۲۰۱۴ انتخاب شد. 

    این جشنواره از ۲۰ مرداد تا ۹ شهریورماه ۹۳به میزبانی مالزی و در شهر جرج‌تاون این کشور واقع در جنوب‌شرق آسیا برگزار می‌شود و فاطمه بهبودی با مجموعه عکسی به نام مادران شکیبایی، که پیش از این با عنوان مادران انتظار شناخته شده بود، در بخش ویژهٔ جشنوارهٔ امسال برای برپایی نمایشگاهی از آثار عکاسان زن آسیایی حضور دارد. 
 


عکس از فاطمه بهبودی، مجموعه «مادران شکیبایی»

 
     این مجموعه پرتره‌هایی از مادران ایرانی است که فرزندانشان طی جنگ هشت ساله با عراق به شهادت رسیدند. در این جنگ که یکی از طولانیترین جنگ‌های قرن بیستم بود بیش از ۲۲۰ هزار سرباز ایرانی جان باختند که پیکر حدود ۱۰ هزار نفر از آنها هنوز هم پیدا نشده است. فاطمه بهبودی که خودش در دههٔ شصت خورشیدی و زمان جنگ به دنیا آمده ۲۵ سال پس از پایان جنگ به سراغ مادرانی رفته که فرزندانشان را در آن سال‌ها از دست دادند و هم‌اکنون چشم‌انتظار یافتن ردی از پیکرهای آنان هستند. 

    فاطمه بهبودی (متولد ۱۹۸۵ در تهران) در زمینهٔ عکاسی مستند و خبری فعالیت می‌کند و تاکنون با خبرگزاری‌های ایکنا، برنا و مهر به عنوان عکاس خبری همکاری داشته و هم‌اکنون در بخش عکس خبرگزاری فارس به کار مشغول است. او در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در مسترکلاس‌های Joop Swart بنیاد ورلدپرس فتو انتخاب شد و کمی بعد در فستیوال بین‌المللی Angkor کامبوج هم حضور یافت. او همچنین برندهٔ جایزهٔ نخست بخش عکاسی فیچر در مسابقهٔ ۲۰۱۴ POYI هم بوده است. 

    ونکسینگ ژانگ عکاس چینی مقیم سان‌فرانسیسکو با مجموعهٔ «Five Nights Aquarium»، سمره یسیل عکاس اهل ترکیه با مجموعهٔ «Milktooth»، شهریا شرمین عکاس بنگلادشی با مجموعهٔ «Call me Heena» و نوریکو تاکاسوگی با مجموعهٔ «Fukushima Samurai» دیگر عکاسان منتخب برای این بخش ویژهٔ نمایشگاهی در جشنوارهٔ آبسکیورای ۲۰۱۴ هستند.