مراسم گردهمایی و مهمانی افطار انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با حضور ۴۵۰ عکاس انقلاب و دفاع مقدس دوشنبه ۲۳ تیرماه ۹۳ در تهران برگزار ‌شد.
     طبق اعلام این انجمن، در آغاز این مراسم معنوی که با حضور پیشکسوتان عکاسی در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس و همچنین فعالان حوزه‌های خبری و مستند و عکاسان جوان همراه بود محمدحسین حیدری، جانشین انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، ضمن خوشامدگویی و تشکر از تشریف‌فرمایی تمامی عکاسان و یادی از شهید جان‌بزرگی و عکاسان مرحوم عبدالحسین پرتوی، خانعلی صیامی و عباس فتحی که امسال دیگر در میان ما نیستند، بر سیاست‌های کلی تاسیس انجمن و دغدغه‌های حفظ و نگهداری نگاتیوهای دوران انقلاب و دفاع مقدس و جلوگیری از تخریب بیشتر آنها تاکید کردند.
    سپس مراسم قرعه‌کشی سفرهای مکهٔ مکرمه و مشهد مقدس توسط تعدادی از پیشکسوتان عکاس برگزار شد. اسامی منتخبین مکهٔ مکرمه محمد صیاد، سیدحسین هاشمی، سیاوش پرتوی نفرات اصلی و جایگزین غلامرضا دادبین، رسول اولیازاده و احمد جان‌میرزایی و منتخبین سفر مشهد مقدس یدالله وزیری، محمود بدرفر، هوشنگ سلامت، ناصر درخشانی، محمود حاج‌محمدی، علی قلمسیاه، همت خواهی، محسن شاندیز، امیرعلی جوادیان، مهدی منعم، خسرو ورکانی، محمد کاظمیان و خانم‌ها مرضیه موسوی، پوراندخت پرتوی و فرزانه افتخاری اعلام شد.
   شایان ذکر است ‏ مـراسم مذکور پس از صرف شام در فضای صمیمانه و گپ‌وگفت‌های خودمانی بین عکاسان به پایان رسید.