عصر سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۹۳ نشستی تحت عنوان «تالیف چیست؟ عکاس مولف کیست؟» با حضور رهام شیراز در مجتمع فرهنگی فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود. 

     این برنامه به همت کانون عکس اصفهان و انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر اصفهان) در دو قسمت جداگانه از ساعت ۱۴ برپا می‌شود. در توضیح دست‌اندرکاران برای این برنامه آمده است: «در کنار رویکردهای متنوع در عکاسی امروز ایران، مانند رویکرد مستند یا استفاده از عکس برای تصویرسازی در هنر مفهومی، فوتومونتاژ‌ها و البته اخیرا رویکرد عکاسی داستانگو، وسوسۀ داشتن عنوان عکاس – مولف نیز در میان عکاسان کشور نوظهور است. 

     اینکه اصولا چه موقع در کار عکاسان مولفه‌ایی تازه شکل می‌گیرد که می‌شود به تبع آن از دنیا خوانش جدیدی ایجاد کرد، مبحثی است که این نشست قصد دارد با کنکاش و کالبدشکافی اجمالیِ نحوهٔ بیان در رسانهٔ عکاسی به آن نزدیک شود. این نشست در دو بخش، ابتدا مفهوم سوژه‌گی در عکاسی را پیگیری و تفاوت آن را در دوران آنالوگ و دیجیتال کنکاش می‌کند و در ادامه، با بررسی مصادیق آن در تاریخ عکاسی تا به امروز جایگاه این سوژه‌گی را پیگیری می‌کند. در ‌‌نهایت، امید است مباحث مطرح شده در این نشست شروع مناسبی را برای قضاوت کردن در مورد اینکه عکس عکاس مولف چه خصوصیاتی برای مولفه شدن می‌تواند داشته باشد را طرح‌ریزی کند.» 

      رهام شیراز متولد ۱۳۵۲ و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ارتباط تصویری از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین دانش‌آموختهٔ رشتهٔ عکاسی و فرهنگ شهری از «کالج گلداسمیت» لندن است. وی در حال حاظر مدرس زیبا‌شناسی نوین در دانشگاه‌های هنر و دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. 

      گفتنی‌ست حضور در این نشست برای اعضای کانون عکس اصفهان، که دارای کارت عضویت معتبر هستند، رایگان است. سایر علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از نحوه ثبت‌نام از طریق شماره تلفن‌های ۰۹۱۳۶۰۱۸۱۱۰ یا ۳۲۱۲۱۰۳۳ با مسئولین هماهنگی امور ثبت‌نام تماس بگیرند.