نمایشگاهی از آثار مونا عبدالله‌پور و رامش لاهیجی با عنوان «شوکا» از عصر پنجشنبه ۱۶ مردادماه ۹۳ در فرهنگسرای ابن‌سینا در تهران برپا می‌شود. 

    طبق اعلام دست‌اندرکاران، این نمایشگاه در دو بخش مستند اجتماعی شامل ۱۳ عکس ۵۰×۷۵ سانتی‌متر سیاه و سفید و با موضوع طبیعت شامل ۱۳ عکس در ابعاد مختلف است. 
 
   در متن معرفی آثار نمایشگاه آمده است: «در جاذبهٔ مغناطیسی اطراف خویش به سمت و سویی بی‌کران پرتاب شدم، آنگاه بود که ثبت دیدگان خود را همچون «شوکا» آهویی در سرزمین اجدادیم، راستین و بی‌غش یافتم؛ در این هنگام تصمیمم را نهایی کردم و به سوی آن چرا که باید می‌رفتم پرواز کردم. اینک شما در این سرزمین تنهایید تا بنگرید و تفکر کنید و بیابید حقیقت را… 
 
    شوکا: آهوی سیاه شاخ مخملی ایرانی «در دشت‌ها می‌دود با پرش‌های منظم خود یادآور تکرار منظم طبیعت و گذر روز از پی شب و فصل‌هاست. نوستالژی از خاطرات کودکی و نوجوانی که با تصویرهای ذهنی رنگ‌آمیزی و شاد جان می‌گیرد و چون گل بر لب‌هایمان می‌شکفد. زندگی در جریان است و همیشه زیباست… بیایید با مهرورزی و انسانیت آن را زیبا‌تر سازیم.» 

 مونا عبدالله‌پور متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ارتباط تصویری و رامش لاهیجی متولد ۱۳۴۳و دانش‌آموختهٔ کار‌شناسی رشتهٔ ادبیات فارسی هستند. 

افتتاحیه: ۱۶ مردادماه ۹۳ – ساعت ۱۷ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۲۳ مردادماه جاری هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ دایر است. 
فرهنگسرای ابن‌سینا، شهرک غرب، خیابان ایران‌زمین شمالی، روبه‌روی بیمارستان بهمن