دومین نمایشگاه انفرادی عکس مهدیا مصباحی با نام «دایره و تفریق» عصر جمعه ۲۴ مردادماه ۹۳ در گالری آرتین مشهد افتتاح می‌شود. 

     طبق اعلام برگزارکنندگان، این نمایشگاه که مشتمل برهفت عکس در ابعاد ۹۰×۱۳۵ سانتیمتر است حاصل یک ایدهٔ فردی و کار تیمی در ژانر عکاسی صحنه‌پردازی شده است. دایره و تفریق با موضوعی اجتماعی و با اشاراتی به طلاق عاطفی در زندگی زناشویی عکاسی شده است. 

    در قسمتی از بیانیهٔ نمایشگاه به قلم مهدیا مصباحی آمده است: «تفریق قسمتی از ریاضی اتفاقات زندگی انسان مدرن است. درکنار معادله‌ای چون حاصل جمع دو انسان وجود تفریق و تنهایی تاکیدی برجهان متضاد جمع و تفریق در دایرهٔ حیات است. 

     دغدغه‌ام صرفا اشارهٔ گزنده اجتماعی به تضاد زناشویی و تنهایی در گذار از زناشویی سنتی به مدرن در جامعه ایرانی نیست بلکه علت و معلول‌های پنهان روایت هر فریم است که بسته به تعمق و تفکر مخاطب قابل کشف است. ماجراها با ایجاز در استناد کردن و بکارگیری تخیل در انتخاب موضوع و الهام از عددهفت به گونه‌ای ردیف شده‌اند که مثل قافیه در شعر پژواک یکدیگر باشند. در این میان دلقک تیپ و نمادی از بشر معاصر است که رنج‌هایش را در پشت نقاب صورت سفید کرده پنهان کرده است تا خصوصیات و شخصیت‌ها را کمرنگ و حقیقت را آشکار کند.» 

     مهدیا مصباحی متولد ۱۳۵۵ در مشهد و دانش‌آموختهٔ فیلمسازی انجمن سینمای جوان است که عکاسی را به صورت تجربی آموخته است و فعالیت حرفه ای خود را از سال۱۳۸۴ شروع کرده است. وی ساخت ۴ فیلم کوتاه، برگزاری ۳ نمایشگاه انفرادی عکس تئاتر، حضور در بیش از ۱۵ نمایشگاه گروهی، راه‌یابی به حدود ۷۰ جشنواره داخلی و خارجی و کسب چند جایزه از این مسابقات را در کارنامه دارد. مجموعهٔ اول عکاسی صحنه‌پردازی وی با عنوان «عریان» علاوه بر گالری آرتین مشهد در «سالانهٔ هنر معاصر پرسبوک» در خانهٔ هنرمندان ایران و همچنین در سالانهٔ هنر معاصر سنندج به نمایش گذاشته شد. 

      در این پروژه شماری از بازیگران تئاتر مشهد به عنوان مدل انسانی بار حسی و روایت هر فریم را برعهده داشته‌اند. سحررضوانی، علی احمدی، پویا حقیقی، فرنوش دانشور، مهرداد رجبی خامسی، فاطمه لک‌زایی، شیده یزدانی، بهروز ارمغان، مریم رحمتی، افرا اردکانی، سجاد انتظاری، مهشید شریفی، اکرم صبوری و رضا کمال علوی در این مجموعه ایفای نقش دارند. 
 

     سایر دست‌اندرکاران این پروژه عبارتند از: مشاور هنری پروژه: اهورا کیمیایی / استوری بورد: حمیدرضا امامی/ نورپرداز: علی شهرکی، کامران قربانی، صادق یارحمیدی / اجرای گریم: غزاله یزدیان / دستیاران صحنه: مهیاز غازی، محمد سعادتمند / عکاس پشت صحنه: هومن شیرکوبی / فیلم: محمد بهاران، علیرضا کرم‌زاده، مهرداد صداقت / ساخت موسیقی نمایشگاه: حسام سطوتی / لوکیشن: شیما باغداران، اکرم صبوری، نوید سعادت مادر شاهی، یاسمن موشخیان / ویراستار: امید جاودانی / چاپ عکس: مهدی رضوی / طراحی پوستر: داوود مرگان، فرید یاحقی. 

افتتاحیه: جمعه ۲۴ مردادماه ۹۳ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۲۹ مردادماه جاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
گالری آرتین، مشهد، خیابان احمدآباد، خیابان قائم، قائم ۸، پلاک ۵۸/۲