اولین برنامهٔ «همراه با عکاسان» به مناسبت «روز جهانی عکاسی» از شنبه یکم شهریور ۹۳ به مدت یک هفته در شهر کرمان برگزار خواهد شد. 
 

    به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، برنامهٔ «همراه با عکاسان» به عنوان یکی از فعالیت‌های این انجمن برای پیوند بیشتر عکاسان با یکدیگر در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد که در اولین گام، عکاسان کرمانی را به مناسبت روز جهانی عکاسی (۱۹ آگوست، ۲۸ مرداد)، گردهم خواهد آورد. 
 

     این برنامه با نام «اولین سالانهٔ عکس کرمان» در قالب برگزاری نمایشگاه، کارگاه و نشست‌های تخصصی به مدت یک هفته برپا خواهد شد. البته این سالانه قرار است از سال آینده تبدیل به یک مسابقهٔ ملی شود و فراخوان آن به زودی اعلام خواهد شد. 
 

    همچنین از طریق برگزاری این برنامه، اطلاعات مربوط به عکاسان کرمان جمع‌آوری می‌شود تا انجمن عکاسان این استان که تاکنون با عنوان «انجمن عکاسان حرفه‌ای کرمان» فعالیت کرده است، بار دیگر فعالیت‌های خود را با برپایی مجمع عمومی به صورت منسجم‌تر از سربگیرد. 
 

     در بخش نمایشگاهی، نزدیک به ۸۰۰ عکس از ۲۳۰ عکاس جمع‌آوری و پس از بررسی نهایی، ۶۰ اثر از ۶۰ عکاس انتخاب شد. این نمایشگاه از یکم تا هشتم ۹۳ در موزهٔ هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار و مراسم افتتاح آن ساعت ۱۸ روز یکم شهریور در محل این موزه برپا خواهد شد. 
 

    دو نشست تخصصی هم با حضور اسماعیل عباسی با عنوان «خوانش عکس» و علی قلم‌سیاه با عنوان «عکاسی طبیعت» صبح و بعدازظهر روز یکشنبه دوم شهریورماه ۹۳ در محل دانشکدهٔ مدیریت دولتی برگزار می‌شود. بخش دیگری از این برنامه برپایی کارگاه آموزشی عکاسی با حضور افشین شاهرودی و بازدید ۵۰ عکاس از «مجتمع مس سرچشمه» در روز دوشنبه ۳ شهریورماه ۹۳ خواهد بود. 

 
    گردهمایی عکاسان کرمانی هم از دیگر بخش‌های این سالانه خواهد بود. این مراسم شامگاه یکشنبه دوم شهریورماه ۹۳ در مجموعهٔ پالیز کرمان برگزار می‌شود و در حاشیهٔ آن ضمن رونمایی از کتاب نمایشگاه، تعدادی از پیشکسوتان و جوانان عکاس کرمانی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. 
 

      «اولین سالانهٔ عکس کرمان» با همکاری ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان حرفه‌ای کرمان، خانهٔ عکاسان کرمان، مجتمع مس سرچشمه کرمان و جمعی از هنرمندان و عکاسان کرمانی در این شهر برگزار می‌شود.