چهارمین جشنوارهٔ ایرانی ادینبورگ ۱۹ تا ۲۶ بهمن ۹۳ در گالری Summerhall واقع در این شهر اسکاتلند برپا خواهد شد. در این دوره از جشنواره نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی هنرمندان ایرانی و غیرایرانی هم تدارک دیده شده است. 

    طبق فراخوان منتشر شده تمامی هنرمندان می‌توانند آثار خود را با موضوع «دریافت» یا Perception در مدیوم‌های مختلف تجسمی همچون عکاسی، نقاشی، ویدئوآرت، چیدمان و… برای این نمایشگاه ارسال کنند تا برای راه‌یابی به نمایشگاه مورد داوری قرار گیرند. تمامی آثار باید توسط هنرمندان ایرانی خلق شده یا حداقل از ایران الهام گرفته شده باشند. 
 
   هلیا دارابی، گوهر دشتی، مرتضی نعمت‌اللهی و ژانت رادی داوران این نمایشگاه هستند. یک اثر برگزیدهٔ هیات داوران در این مسابقه ۱۰۰۰ پوند جایزه دریافت خواهد کرد. 
 
   آخرین مهلت ارسال آثار و فرم‌های ثبت‌نام به جشنواره ایرانی ادینبورگ جمعه ۲ آبان‌ماه ۹۳ است و هیات داوران تا ۳۰ آبان‌ماه هم اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه را اعلام خواهد کرد. 
 
   هر هنرمند می‌تواند با حداکثر ۳ اثر در این مسابقه شرکت کند. تمامی آثار ارسالی، از جمله در بخش عکس‌، باید طی دو سال اخیر خلق شده باشند. گفتنی‌ست فرم ثبت‌نام و همچنین متن کامل فراخوان به زبان فارسی از روی وبسایت نمایشگاه قابل دریافت است.