مراسم افتتاحیهٔ سومین جشنوارهٔ عکس رژان، ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه ۹۳ در تالار استاد شهناز خانهٔ هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. 
 
   به گزارش ستاد خبری سومین جشنوارهٔ عکس رژان، در این نمایشگاه ۸۷ تک عکس و ۱۱ مجموعه عکس انتخاب شده از میان ۱۵ هزار و ۹۹۵ تک عکس و ۷۲۴ مجموعه عکس ارسالی به دبیرخانهٔ جشنواره به نمایش درخواهد آمد. 
 
   این نمایشگاه در نگارخانه‌های میرمیران، پاییز، زمستان و ممیز خانهٔ هنرمندان ایران برپا می‌شود و تا ۱۵ شهریورماه جاری دایر خواهد بود. برگزیدگان این جشنواره هم عصر جمعه ۱۴ شهریورماه ۹۳ در تالار استاد شهناز خانهٔ هنرمندان معرفی خواهند شد. به ۱۰ اثر برگزیدهٔ این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه نشان جشنواره، لوح تقدیر و ۵۰۰ یورو جایزهٔ نقدی اهدا خواهد شد.
 
   همچنین در مراسم افتتاحیهٔ این جشنواره در روز دوشنبه، فیلم «موسیو ستبون و روزهایی که گذشت» به نمایش درخواهد آمد و از کتاب عکس‌های منتشر نشدهٔ این عکاس فرانسوی از ایران با حضور خود وی رونمایی خواهد شد.
 

    «رنگ» موضوعی بود که برای سومین دورهٔ این جشنواره در نظر گرفته شد و آثار رسیده در دو بخش اصلی با موضوع رنگ و بخش ویژه با موضوع «سفید به رنگ برف» به رقابت گذاشته شدند.

   خسرو سینایی، ریکاردو زیپولی، عباس کوثری، پیمان هوشمندزاده و مهدی مقیم‌نژاد مسئولیت داوری این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند.