همزمان با مراسم افتتاح سومین جشنوارهٔ عکس رژان، فیلم «موسیو ستبون و روزهایی که گذشت» به نمایش درخواهد آمد و از کتاب عکس‌های منتشر نشدهٔ این عکاس فرانسوی از ایران با حضور خود وی ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه ۹۳ در تالار استاد شهناز خانهٔ هنرمندان ایران رونمایی خواهد شد. 
 
    این فیلم به روایت میشل ستبون، عکاس خبری فرانسوی، از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در زمستان ۵۷ می‌پردازد و نخستین بخش از مجموعهٔ کتاب – فیلم «۷۹» است که به همت دبیرخانهٔ جشنوارهٔ عکس رژان تولید شده است. 

     به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره عکس رژان، میشل ستبون پارسال و در زمان برگزاری دومین جشنوارهٔ عکس رژان هم به ایران آمده بود که در‌‌ همان زمان فیلمی از خاطرات وی از زمان انقلاب و کتابی نیز از عکس‌هایش برای چاپ آماده شد که امسال با حضور دوبارهٔ او رونمایی خواهد شد. 
 
   طبق اعلام دبیرخانهٔ رژان، میشل ستبون، عکاس فرانسوی که سال ۵۷ در زمان انقلاب ۲۶ ساله بود، به محض ورود امام خمینی (ره) به فرانسه، از جملهٔ اولین عکاسانی بود که موفق به ثبت تصاویری از ایشان شد. از جمله عکس معروفش از امام راحل زیر درخت سیب در باغ نوفل لوشاتو است. 
 
    عکس‌هایی که میشل جوان از ایشان تهیه کرده بود، در بسیاری از رسانه‌های جهان منتشر شد. روزی که امام خمینی ۱۲ بهمن ۵۷ سوار بر هواپیمای ایرفرانس، پاریس را به مقصد تهران ترک می‌کرد، میشل ستبون نیز در هواپیما بود و تصاویر منحصر به فردی از ایشان در قاب دوربینش ثبت کرد. 

     میشل ستبون شهرت خود را در زمینه عکاسی خبری مدیون ایران می‌داند چرا که تجربهٔ عکاسی او از تحولات انقلاب ایران باعث شد که آثارش در سطح دنیا منتشر شود و از او یک عکاس خبری مشهور و بین‌المللی بسازد.