کتاب آثار منتخب جشنوارهٔ سراسری عکس «خانهٔ دوست» توسط موسسهٔ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در هفتهٔ کرامت و شب ولادت امام هشتم شیعیان (ع) منتشر شد. 

     این کتاب نفیس دربرگیرنده ۱۲۹ اثر در قالب تک عکس و مجموعهٔ عکس است که از میان ۷۱۱۰ عکس از ۱۲۴۵ عکاس ایرانی مورد انتخاب نهایی هیات داوران این جشنواره قرار گرفتند. 
 

     کتاب فوق در قطع ۲۷×۲۱ سانتیمتر، چهار رنگ، بر روی ورق گلاسه ۱۵۰ گرمی مات، و با جلد شومیز در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر و آمادهٔ ارائه به عکاسان است. نحوهٔ توزیع و ارائهٔ این کتاب به عکاسان ارجمند به زودی از طریق «سایت عکاسی» اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

    علی ثابت‌نیا، مدیرعامل موسسهٔ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، در مقدمه کتاب نوشته است: «برگزاری جشنوارهٔ خانهٔ دوست اگرچه اولین تجربهٔ همکاری موسسه با هنرمندان عکاس در پرداختن به موضوع زیارت و مشهدالرضا نیست، اما تلاش دارد با تمرکز موضوعات حول محورهای زیارت در فرهنگ عامه، وابستگی‌ها و ارتباط‌های شغلی اطراف حرم مطهر با مسالهٔ زیارت، نمادها و نشانه‌های زیارت امام رضا (ع) در هر نقطه از سرزمین ایران نیاز بصری دوستداران حضرتش را از زوایایی نو با نگاهی شاعرانه برآورده سازد.» 
 
    کیارنگ علایی، مدیر هنری این کتاب، نیز در بخشی از یادداشت خود آورده است: «جشنوارهٔ عکس خانه دوست دغدغهٔ واضح و شفافی بود برای جمع شدن و گردآمدن انبوهی انرژی مثبت در عرض ارادت عکاسان سراسر ایران به آستان پاک امام هشتم. این جشنواره علاقه ژرف و بی‌انتهایی بود در به تصویر کشیدن جلوه‌های مختلف زیارت و فرهنگ گسترده و زیبای آن. 

    گرد آمدن بیش از هزار و دویست عکاس در یک جشنواره، آن هم در بازهٔ زمانی کوتاه تبلیغات و در جایی جز پایتخت، اتفاق خوبی است که نوید علاقه و اشتیاق فراوان عکاسان آماتور و حرفه‌ای به مشارکت در جشنواره‌های موضوع‌محور را می‌دهد. فراموش نکنیم که محور اصلی این جشنواره از جهت فضا و سبک کار به یکی از مهجورترین قالب‌های عکاسی در این کشور یعنی عکاسی مستند می‌پردازد و این سختی کار را دوچندان می‌کند؛ بخصوص آن که عکاسان نیز به تولید در آن بپردازند و کوشش کنند از ارسال عکس‌های آرشیوی پرهیز نمایند.» 
 
  طراح گرافیک این کتاب مریم جعفری بوده و ویرایش فنی و عکاسی پشت صحنه آن را سیدعلی حسینیان نسب برعهده داشته و نسرین جلیلیان هم به عنوان ناظر چاپ در پروژه حضور داشته است. 
 

   شایان ذکر است نمایشگاه آثار برگزیدهٔ نخستین جشنواره عکس «خانه دوست» ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه ۹۲ در نگارخانهٔ رضوان مشهد برپا شده بود.