دبیرخانهٔ دومین جشنوارهٔ بین‌المللی عکس خیام اعلام کرد که داوری چهار بخش جشنواره با حضور تمامی اعضای داوران از ۳۰ مرداد تا ۷ شهریورماه ۹۳ و داوری عکس‌های بخش نجوم با حضور بابک امین تفرشی در تاریخ ۵ شهریورماه جاری در محل خانهٔ هنر خیام در تهران صورت گرفت. 

 

   دبیرخانهٔ جشنواره ضمن تشکر از تمامی شرکت‌کنندگان، اعلام می‌دارد که ۲۴ هزار و ۹۵۷ قطعه عکس از ۲۷۹۰ عکاس از ۷۵ کشور داوری شدند. داوری آثار نه روز طول کشید و در ‌‌نهایت در هر بخش ۴۰ عکس به نمایشگاه راه یافتند. عکس‌های هر بخش در چهار مرحله داوری شدند. ضعیف‌ترین آثار در نخستین مرحله حذف شده‌اند که حدود ۸۱.۵۲ درصد آثار را تشکیل می‌داد. 





     بهترین عکس‌ها تا چهارمین مرحله نیز بالا آمده‌اند که حدود ۱.۱۷ درصد آثاربودند. اسامی ۴۰ عکس که به نمایشگاه راه‌یافته و نامزد دریافت جایزه در هر بخش هستند و نیز منتخبین مراحل چهارگانه داوری در این لینک قابل مشاهده‌ است. 



   این عکس‌ها توسط دبیرخانه چاپ شده و به نمایش درمی‌آیند. همچنین درکتاب جشنواره به چاپ خواهند رسید. در صفحهٔ نتایج مشخص شده که هر عکس تا چه مرحله‌ای از داوری بالا آمده‌ است. عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه و نامزدهای جوایز از بین عکس‌هایی که تا چهارمین مرحلهٔ داوری بالا آمده‌اند، انتخاب شده‌اند. 



   نامزدهای جوایز می‌بایست در اولین فرصت با نام کاربری خود وارد سایت شده، به بخش «ارسال عکس» مراجعه کرده و بزرگ‌ترین سایز عکس منتخب را با فرمت TIFF یا JPG برای چاپ نمایشگاه آپلود کنند. از ارسال فایل‌های بزرگ توسط ایمیل خودداری کنید. 



     اسامی برندگان قطعی در مراسم اهدای جوایز و رونمایی کتاب در آخر آذرماه اعلام خواهند شد. کتاب جشنواره در مراسم اهدای جوایز توزیع و به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد. 

 

   شرکت‌کنندگان جشنوارهٔ خیام با استفاده از نام کاربری خود، می‌توانند در سایر جشنواره‌هایی که از «دبیرخانهٔ دیجیتال فوکوس» استفاده می‌کنند نیز شرکت کرده و نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند.