طی حکمی از سوی محمد حمزه‌زاده، معاون هنری حوزه هنری کشور، سیداحسان باقری به عنوان مدیر جدید خانهٔ عکاسان ایران منصوب شد. 

   به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، به ‌دنبال استعفای رسول اولیازاده از مدیریت خانهٔ عکاسان، از این پس سیداحسان باقری جایگزین او در این سمت خواهد شد. در متن این حکم آمده است: 
 
 «احتراماً، نظر به شایستگی‌ها و تجارب ارجمندتان در حوزهٔ هنری عکاسی، جنابعالی را به عنوان مدیر خانهٔ عکاسان ایران منصوب می‌کنم. 
 
   خانهٔ عکاسان ایران با بیش از دو دهه سابقهٔ فعالیت، هم اکنون یکی از معتبر‌ترین جایگاه‌ها و پایگاه‌های عکس و عکاسی در کشور است. انتظار دارم در دورهٔ مدیریت شما این مرکز با حفظ و تقویت شأن گذشته، مرجع و ملجاء عکاسان جوان و متعهد و انقلابی و محل بهره‌گیری از نظرات و مشورت‌های هنرمندان پیش کسوت این هنر پیشرو باشد. 
 
  ایجاد امکان برای رشد و پرورش نسلی جدید از عکاسان انقلابی و حزب اللهی، توسعه بانک عکس و منابع تصویری حوزه انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، زمینه‌سازی برای تولید محصولات فرهنگی مبتنی بر عکس و همکاری با مرکز آموزش اسلامی هنر برای آموزش و پرورش نسل فردای عکاسان انقلاب اسلامی، از جمله انتظارات این جانب از جناب عالی است. 

   انشاالله به مدد همت بلند و کمک پیشکسوتان عکاسی کشور و در سایهٔ توجهات حضرت ولی عصر (عج) در اجرای مأموریت‌های محوله موفق خواهید بود. جا دارد از زحمات بی‌شائبهٔ هنرمند ارجمند جناب آقای رسول اولیازاده در طول مدت مسئولیتشان تشکر و قدردانی کنم.» 

    سیداحسان باقری متولد شهریور ۱۳۶۰ در شمیران و دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره است و برای اولین بار در ایران پایان‌نامهٔ کارشناسی ارشد خود را با موضوع «بررسی اثربخشی عکس درمانی (phototherapy) برای افزایش خودپنداره‌ی دانشجویان» ارائه کرده است. وی از سال ۸۷ سابقهٔ تدریس در دانشگاه را دارد و حضور در بیش از ۳۰ جشنوارهٔ ملی و بین‌المللی به همراه شرکت در هشت نمایشگاه عکس گروهی و کسب رتبه‌ی دوم پنجمین جشنوارهٔ بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، برگزیده‌ی‌ یازدهمین دوسالانهٔ ملی عکس ایران در سال ۸۷ و برگزیده‌ی‌ دوازدهمین دوسالانهٔ ملی عکس ایران در سال ۹۱ از دیگر سوابق وی در خصوص عکاسی است. از تالیفات وی نیز می‌توان به دو کتاب عکس «روند ساخت مترو تهران» و «پیاده آمده‌ام» اشاره کرد. 

  گفتنی است، رسول اولیازاده که پیش از این به عنوان مدیر خانه عکاسان ایران فعالیت داشت، طی حکمی در حال حاضر در سمت مشاور محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری فعالیت می‌کند.