نمایشگاه انفرادی عکس امیر صادقی با عنوان «ایران، یک بانو» شنبه ۲۹ شهریور ۹۳ به میزبانی گالری مجتمع فرهنگی New Horizons Cinema در شهر وروتسلاف لهستان افتتاح می‌شود. 

     طبق اعلام دست‌اندکاران، در این نمایشگاه ۴۰ عکس مستند رنگی از جامعهٔ امروز زنان ایران در ابعاد ۹۰×۶۰ و ۱۰۰×۷۰ سانتیمتر به نمایش در می‌آید. 
 
     امیر صادقی در متن معرفی آثار این نمایشگاه می‌نویسد: «کشور ایران به دلیل پیشینهٔ تاریخی و موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، در تمام برهه‌های زمانی که به صورت مکتوب ثبت شده است، مورد توجه سایر کشور‌ها و مردم آن‌ها بوده است. مردم ایران و فرهنگ این سرزمین هم همواره مورد توجه و مطالعه سایر ملل قرار داشته است. 
 
    در سالیان اخیر و به خصوص پس از انقلاب اسلامی، این توجه تا حدودی تحت تاثیر تبلیغات منفی و خصومت‌گرایانهٔ کشورهای غربی و به خصوص آمریکا قرار داشته است، تا جایی که تا سال‌ها پس از جنگ ایران و عراق کمتر توریست خارجی به خود جرات سفر به ایران را می‌داد. با ثبات سیاسی و اقتصادی ایران و با ورود اینترنت به کشور، همزمان با افزایش ملایم ورود توریست به ایران، تصاویر جدیدی از ایران قرن ۲۱ به جهانیان ارائه شد و نگرش غلط آن‌ها را که تحت تاثیر تبلیغات غرب بود نسبت به ایران تغییر داد. این تغییر نگرش نسبت به وضعیت زنان ایرانی با توجه به تبلیغات همزمان رسانه‌های غرب با بی‌اعتمادی صورت می‌گیرد و بسیاری از مردم اروپا و آمریکا هنوز فکر می‌کنند زنان و دختران ایرانی در خانه‌های خود محبوس هستند. 

    با توجه به انتخاب شهر وروتسلاف لهستان به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۶، در این نمایشگاه سعی کرده‌ام تصویر جدید و متفاوتی از زندگی و فعالیت زنان و دختران ایرانی را در زمینه‌های کار و تحصیل، مذهب و ورزش و زندگی روزمره با رویکرد تاثیر مدرنیته به نمایش بگذارم.» 
 
     امیر صادقی متولد ۱۳۶۵ در تهران است و به گفتهٔ خود عکاسی را به صورت خودآموخته فراگرفته و در ۸ سال فعالیت حرفه‌ای عکاسی برای روزنامه‌ها و مجلات مختلف داخلی و خارجی عکاسی کرده و عکس‌های او روی جلد چند کتاب در اروپا و آمریکا چاپ شده است. او همچنین عکاسی ۵ فیلم مستند، یک کتاب آشپزی و شرکت در چند کتاب عکس گروهی، برگزیده شدن در چندین جشنوارهٔ عکس داخلی و خارجی را نیز در کارنامه خود دارد. امیر صادقی پیش از این، نخستین نمایشگاه انفرادی خود را فوریهٔ ۲۰۱۱ در گالری La Box مدرسهٔ هنر شهر بورژ فرانسه و با موضوع «ایران مدرن» برگزار کرده بود.