هفتمین دو سالانهٔ ملی عکس ازبکستان که همانند دوره‌های پیشین یکی از زیر مجموعه‌های هفته هنر ازبکستان است، همزمان با این فستیوال کار خود را از ١۴ مهر در دو شهر تاشکند و بخارا آغاز کرد.


هفتمین دو سالانهٔ ملی عکس ازبکستان، امسال در دو موضوع «سرزمینی از دوران کودکی» بخش مسابقه و «وهم و خیال» بخش نمایشگاهی در حال برگزاری است. در مجموع پذیرای ۵۵ مجموعه از ٣٢ کشور جهان است که به این دو سالانه راه یافته‌اند.


این فستیوال همانند دوره‌های اخیر امسال نیز میزبان یک عکاس ایرانی است که در بخش نمایشگاهی حضور دارد. «آنهایی که گم شده‌اند» عنوان مجموعه ایست از صمد قربان‌زاده که در میان عکس‌های منتخب این دوره قرار گرفته است. این مجموعه که در سال ٩١ بصورت فتومونتاژ تولید شده همانند کار‌های قبلی این عکاس به فضاهای ذهنی می‌پردازد که در آن دو شخصیت زن و مرد آغازگر یک سفر مشترک‌اند. سفری که از‌‌ همان آغاز با دلسردی و غمی به یادگار مانده از گذشته‌ها شروع می‌شود و این دو شخصیت را در گیر وقایعی می‌سازد که یا باید با آن‌ها مقابله کنند و یا شکست را بپذیرند. اما نقطه مهم در این مجموعه وجود یک «تروما» است. ترومایی که هر کدام از این شخصیت‌ها بنا بر موقعیت‌های مختلفی که در آن قرار داشته‌اند با خود به همراه دارند و سعی می‌کنند که به نوعی از آن رهایی یابند.

 
صمد قربان‌زاده متولد ١٣۶٣  در ارومیه است که پارسال نیز به دعوت گالری «آرت فکت» برای برگزاری نمایشگاه و ورکشاپ برای پروژهٔ هنری «Crossroads» در شهر تاشکند حضور داشت. او تا به حال در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی و بین المللی زیادی همچون: ششمین دوسالانه عکس ازبکستان، دومین دوسالانه عکس دهلی، دوسالانه عکس ریو دوژانیرو، دومین مسابقه بین اللملی عکس تایلند، جشنواره جهانی عکس سونی ٢٠١٢ و٢٠١٣، جشنواره بین المللی عکس خیام، دوازدهمین دوسالانه عکس ایران و همچنین چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی… شرکت کرده است.