اختصاصی سایت عکاسی – هر ساله کمیته یونیسف آلمان مسابقه جهانی عکس سال این بنیاد را برگزار می‌کند. هدف جایزه تشویق و حمایت عکاسان و فتوژورنالیست‌هایی است که با گزارش‌های تصویری به نحو احسن و با اخلاق حرفه‌ای، موقعیت کودکان و نوجوانان را در سراسر گیتی با کیفیت و خلاقیت تعریف می‌کنند. جایزه این بنیاد که تاکنون به عکاسانی چون یان گراروپ، استفانی سینکلیر، مارکوس بلیزدیل و اد کاشی اهدا شده است، شامل یک سفارش کار از مجله GEO آلمان است و در کنفرانس مطبوعاتی ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴ در شهر برلین آلمان با حضور برنده سال اعلام می‌شود. 

۵ الی ۱۵ عکس از یک مجموعه باید بصورت چاپی و در ابعادی بین ۲۵×۲۰ سانتی‌متر و ۴۲×۳۰ سانتی‌متر به همراه نسخه دیجیتال فایل‌ها حداکثر تا  ۸ آبان ۱۳۹۳ برابر با ۳۰ اکتبر ۲۰۱۴ به دبیرخانه مسابقه واقع در شهر کلن، آلمان فرستاده شوند. مجموعه باید طی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عکاسی شده و یا کامل شده باشد. 

پیش نیاز شرکت در این مسابقه معتبر، معرفی شرکت کننده (nomination) بنا به کیفیت کار وی توسط تعدادی متخصص امین یونیسف به دبیرخانه مسابقه است.

امسال دبیرخانه مسابقه مستقر در یونیسف آلمان از کاوه رستم خانی، عکاس مستند ایرانی ساکن آلمان دعوت کرده است تا مسئولیت معرفی عکاسان کشورهای فارسی زبان و مناطق کُردنشین به دبیرخانه را به عهده گیرد.

توجه علاقه‌مندان را به مهلت ارسال آثار جلب کرده و تاکید میکنیم که عکس‌ها حداکثر تا ۸ آبان ۱۳۹۳ برابر با ۳۰ اکتبر ۲۰۱۴ باید به دبیرخانه در شهر کلن رسیده باشد و ممکن است بسته‌های ارسالی در گمرک معطل شود که دبیرخانه در قبال آن هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد. پس توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر اقدام کنید. 


لیست هیات داوران امسال:

Reinhard Schlagintweit، German Committee for UNICEF
Ruth Eichhorn، Director of Photography GEO Magazine
Bernd von Jutrczenka، Picture Editor in chief، dpa
Lutz Fischmann، Secretary Freelens e. V. 
Christian M. Pohlert، Picture Editor in chief، Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) 
Rolf Nobel Department of Photography، Univ. of Applied Sciences and Arts، Hannover
Maria Mann، Director of International Relations & Business Development، epa 


روش ارسال کار برای آقای کاوه رستم خانی بمنظور معرفی (nomination):

– فایل‌ها را بصورت Firstname_Lastname_00x نام و بصورت مسلسل شماره گذاری کنید. حداقل تعداد ۵ عکس و حداکثر تعداد ۱۵ عکس، فقط یک مجموعه می‌تواند برای جایزه ارسال شود. 
– عکس‌ها را با ابعاد ۱۲۰۰ پیکسل برای ضلع بزرگتر و  DPI ۹۶ ارسال کنید. 
– همه عکس‌های یک مجموعه را فقط در یک ایمیل پیوست کنید و از زیپ کردن فایل‌ها جدا خودداری شود.  
– حتما در ایمیل خود موضوع پروژه ارسالی را در حداکثر ۲۰۰ کلمه شرح دهید و نام پروژه را همراه با عبارت [unicef nomination 2014] در موضوع ایمیل بنویسید. گیومه‌ها اگر فراموش شوند ایمیل شما به spam خواهد رفت و خوانده نخواهد شد. 
– ایمیل را حداکثر تا ۲۸ مهر برابر با ۲۰ اکتبر به نشانی unicef.poy.me.nomination@gmail.com ارسال کنید.
– با توجه به محدودیت تعداد افراد برای معرفی به یونیسف و شرکت در مسابقه از یک سو و محدودیت زمانی برای ارسال آثار از سوی دیگر بدیهی است اولویت با آنهایی است که زودتر ایمیل خود را ارسال کنند.
– به ایمیل‌هایی که در آن‌ها این روند رعایت نشده باشد یا موضوع عکس‌ها خارج از موضوع کودک و نوجوان باشد رسیدگی نخواهد شد و فقط با متقاضیان موفق برای ادامه روند معرفی تماس گرفته خواهد شد.