اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان ارسال اثر برای چهارمین گرنت ۲۰ هزار یورویی تیم هترینگتون از چندی پیش منتشر شده است و عکاسان متقاضی می‌توانند با مطالعهٔ شرایط فراخوان نسبت به ارسال اثر اقدام کنند: 

۱. این فراخوان ویژهٔ عکاسان خبری حرفه‌ای است و ارسال کپی کارت خبرنگاری بین‌المللی، عضویت در اتحادیه‌های خبری یا هرگونه نامه رسمی در این باره الزامی است. 
۲. هیچگونه محدودیت سنی و ملیت برای شرکت در این فراخوان وجود ندارد. 
۳. شرکت در این فراخوان کاملا رایگان است. 
۴. ارسال اثر باید توسط خود عکاس یا نمایندهٔ قانونی او انجام شود. 
۵. تنها مجموعه عکس‌هایی که در حال تکمیل شدن هستند امکان حضور در این رقابت را دارند. مجموعه‌های به اتمام رسیده یا پروژه‌هایی که در حد پروپوزال باشند پذیرفته نمی‌شوند. 
۶. آخرین مهلت ارسال آثار برای چهارمین دورهٔ این گرنت ۹ آبان‌ماه ۹۳ است. 
۷. موضوع مجموعه عکس ارسالی باید مرتبط با زندگی انسانی و به خصوص حقوق انسانی باشد. هر عاملی که از سوی دولت‌ها، نهاد‌ها، گروه‌های شبه‌نظامی یا افراد شخصی طبق منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد موجب تضییع حقوق انسانی شده است می‌تواند موضوع مجموعه باشد. 
۸. متقاضیان باید پس از تکمیل فرم مشخصات به زبان انگلیسی، نسبت به آپلود عکس‌ها و مدارکشان از طریق WeTransfer به ایمیل grants@worldpressphoto.org اقدام کنند. عنوان ایمیل باید نام کامل عکاس باشد. 
۹. هر مجموعهٔ ارسالی باید حداکثر ۲۰ فریم داشته باشد. متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل آثارشان را در فرمت MPG4 هم ارسال کنند. 
۱۰. ضلع بزرگ هر عکس ارسالی باید حداقل ۳۰۰۰ پیکسل با فرمت JPEG و کیفیت بین متوسط تا High ذخیره شده باشد. برای عکس‌های رنگی از استانداردهایRGB یا sRGB و برای عکس‌های سیاه و سفید فقط از استاندارد Gamma 2.2 استفاده کنید. 
۱۱. تعداد مجموعه‌های ارسالی هر عکاس محدودیتی ندارد و عکاسان می‌توانند بیش از یک مجموعه آپلود کنند. 
۱۲. نحوهٔ نامگذاری فایل‌ها پیش از ارسال باید بر این اساس استاندارد خاصی باشد. مثلا عکس‌های اول و دوم مجموعهٔ اول کسی که نام خانوادگیش کریمی باشد باید به این صورت نامگذاری شوند: Karimi_01A و Karimi_01B و عکس اول مجموعهٔ دوم او (در صورت ارسال) به این صورت: Karimi_02A
۱۳. ویدئوهای ارسالی باید زیر ۵ دقیقه زمان داشته باشند و با فرمت MPG4 و h264 codec با رزولوشن حداقل ۱۹۲۰در۱۰۲۴ ارسال شوند. 
۱۴. نام عکاس برگزیده ۱۹ آذرماه سال جاری اعلام خواهد شد. 
۱۵. عکاس برگزیده متعهد می‌شود مجموعهٔ خود را ظرف حداکثر ۱۵ ماه از زمان برنده شدن به پایان برساند. مجموعهٔ برگزیده باید بهار ۲۰۱۶ همزمان با گشایش نمایشگاه ورلدپرس فتو به نمایش درآید. 
۱۶. این گرنت ۲۰ هزار یورو ارزش دارد و ۱۲ هزار یورویی آن در دسامبر ۲۰۱۴ و مابقی آن در دو مبلغ ۴ هزار یورویی در ژوئن و دسامبر ۲۰۱۵ به عکاس برنده پرداخت خواهد شد. 
۱۷. متقاضیان می‌توانند از طریق ایمیل زیر برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ این گرنت اقدام کنند: grants@worldpressphoto.org
۱۸. متن کامل فراخوان را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.
۱۹. سومین دورهٔ این گرنت به دلیل مجموعه‌ای با موضوع مهاجرت نصیب Olivier Jobard (متولد ۱۹۷۰ در فرانسه) شد و دومین دورهٔ آن به دلیل مجموعه‌ای دربارهٔ خشونت‌های جاری در زندان‌های سیرالئون به FERNANDO MOLERES (متولد ۱۹۶۳ در اسپانیا) و نخستین دورهٔ آن هم به دلیل مجموعه‌ای دربارهٔ تاثیرات ناآرامی‌های مسلحانه در کلمبیا به Stephen Ferry (متولد ۱۹۶۰ در آمریکا) رسید.