فراخوان نخستین مسابقهٔ عکس «جمعه قالی» با موضوعات آیین سنتی و مذهبی قالیشویان اردهال کاشان منتشر شد. 

   طبق اعلام قاسم گندمی، دبیر مسابقه، تمامی علاقمندان می‌توانند با عکس‌هایی در ارتباط با کاروان پیاده‌روی عزاداران «فین» کاشان، آیین «قالیشویان» اهالی فین در دومین جمعهٔ ماه مهر و جمعهٔ «نشلجی‌ها» شرکت کنند. 
 
   موضوعات مسابقهٔ عکس جمعه قالی در سه بخش عزاداری، کودک و مردم‌شناسی با هدف معرفی تمام جنبه‌های برگرفته از آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال کاشان برگزار خواهد شد. 
 
   طبق اعلام دبیر مسابقه، هر عکاس می‌تواند در هر بخش با تعداد سه اثر در این رویداد عکاسی شرکت کند. شرکت‌کنندگان در این مسابقه می‌توانند پس از تکمیل فرم ثبت‌نام، آن را همراه با آثار خود را تا ۱۰ آبان‌ماه ۹۳ به ایمیل ardehalphoto@gmail.com ارسال کنند. 
 
   آیین اختتامیهٔ این مسابقه ۱۵ آذرماه سال جاری همزمان با سالروز ثبت جهانی آیین قالیشویان اردهال کاشان در فهرست آثار ناملموس یونسکو همراه با برپایی نمایشگاهی از عکس‌های منتخب برگزار می‌شود. 

   به گفتهٔ دبیر مسابقه، عکس‌های منتخب مسابقهٔ جمعه قالی در قالب کتابی توسط دانشگاه کاشان به چاپ خواهد رسید و به نفرات اول تا سوم هر بخش تندیس مسابقه همراه با جوایز نقدی و به صاحبان آثار هم منتخب گواهی شرکت داده خواهد شد. 

    نخستین مسابقهٔ عکس «جمعه قالی» با موضوعات آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال کاشان با همکاری ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، آستان زیارت حضرت سلطانعلی‌ ابن محمدباقر (ع)، دانشگاه کاشان، آموزشگاه سینمایی سیاه و سفید و شرکت تابلو فرش فرشستان برگزار می‌شود.