کتاب عکس‌های مریم زندی از روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «انقلاب ۵۷» از سوی نشر «نظر» منتشر و روانهٔ بازار شد. 
 
   به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب پس از هفت سال انتظار برای کسب مجوز چاپ، نهایتا با تیراژ ۲ هزار جلد از سوی نشر نظر در ۲۳۸ صفحه و قیمت ۱۲۵ هزار تومان منتشر شد. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند. 

   مریم زندی در گفتگویی با خبرگزاری مهر دربارهٔ عکس‌های کتابش می‌گوید: «در این کتاب حدود ۲۰۰ عکس سیاه و سفید از انقلاب ایران منتشر شده است که عکس‌ها به لحاظ تاریخی از آبان‌ماه ۵۷ تا فروردین‌ماه ۵۸ و رأی به جمهوری اسلامی ایران را دربرمی‌گیرند.» 

   وی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه حدود ۱۴ هزار عکس از تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد و اکنون تنها حدود ۲۰۰ عکس آن در قالب کتاب «انقلاب ۵۷» منتشر شده از قصدش برای انتشار جلد دوم این کتاب با عکس‌های انقلاب اسلامی از فروردین‌ماه ۵۸ و روز‌های بعد از رأی به جمهوری اسلامی ایران خبر داد. 

   مریم زندی متولد سال ۱۳۲۵ در گرگان و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است که از سال‌ها پیش در زمینهٔ عکاسی هم فعالیت می‌کند و تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری حضور داشته است.