دبیرخانهٔ سومین سوگوارهٔ ملی عکس «قاب خالی خورشید» در اطلاعیه‌ای ضمن تشکر از استقبال کم‌نظیر و سپاس از اعتماد عکاسان سراسر کشور، پایان مهلت ارسال آثار به این سوگواره و آمار رسمی شرکت‌کنندگان را اعلام کرد. 

   در بازهٔ زمانی ۳۰ روزه (از زمان انتشار فراخوان تا بامداد ۲۶ آبان‌ماه جاری) تعداد ۸۸۶ نفر از عکاسان سراسر کشور با ارسال ۶۹۳۸ قطعه عکس، آثار خود را در بخش مسابقهٔ سوگواره شرکت دادند. عکاسان از تمام ۳۱ استان کشور در این سوگواره شرکت کرده‌اند که از این میان استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین تعداد شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده‌اند. 

    با این‌حال، لازم به ذکر است که مهلت مشخص‌شده در فراخوان، جهت دریافت آثار – همانند دوره‌های پیشین- تمدید نشد و به همین دلیل تعداد قابل‌توجهی از عکاسان (۷۷ نفر تا لحظهٔ تنظیم خبر) که پس از زمان معین‌شده اقدام به ثبت‌نام و ارسال اثر کرده بودند از رقابت در بخش مسابقهٔ سوگواره بازماندند. 

    آثار دریافت‌شده در این سوگواره توسط آقایان اسماعیل عباسی، سیدعباس میرهاشمی، سیدمجتبی خاتمی، محمدرضا خاکزاد و محسن بایرام‌نژاد مورد ارزیابی قرار گرفته و آیین اختتام و اهدای جوایز نفرات برتر، طبق زمان‌بندی فراخوان، در تاریخ ۶ آذرماه ۹۳، در سالن اجتماعات شهرداری تبریز، برگزار خواهد شد. نمایشگاه آثار راه‌یافته نیز از ۸ تا ۱۳ آذرماه سال جاری، در یادمان مفاخر آذربایجان، برپا می‌شود.