نمایشگاهی از تازه‌ترین عکس‌های داریوش کیانی با عنوان «افزودنی‌های مجاز» از عصر جمعه ۳۰ آبان‌ماه ۹۳ در گالری راه ابریشم گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه انفرادی ترکیبی از عکس، ویدئو و چیدمان به نمایش درخواهد آمد و این رویداد مشتمل بر ۷ عکس در ابعاد ۷۰×۱۰۵ سانتیمتر، ۲ ویدئو و یک اثر چیدمان و یک فتو اینستالیتشن است.

   داریوش کیانی در استیتمنت این نمایشگاه می‌نویسد: «این مجموعه روایتگر حضور ناشناسانی است که با زندگی روزمرهٔ ما مانوس شده‌اند و رفتارهایی را نشان می‌دهد که آگاهانه و یا ندانسته در حال تعامل با عناصر متضاد هستن… «افزودنی‌های مجاز» به همزیستی مسالمت‌آمیز اندیشه‌های متفاوت در کنار هم اشاره دارد و باورهایی را مطرح می‌کند که برخی از آنها میزبانند و بعضی دیگر میهمان، اما ناخوانده…

   میزبان بدون آنکه مهلت شناسایی غریبه‌ها را بیابد آنها را در حریم خود پذیرفته و حالا در این غافلگیری، نه جرات نادیده گرفتن گذشته خویش را دارد و نه حق انتخابی برای چشم‌پوشی از جذابیت‌های موقعیت پیش آمده. پس به ناچار تلاش می‌کند تا شاید بتواند روزی میهمان را از آن خود کند…

   در مجموعه عکس‌ها، عناصر ارتباط دهنده، به عنوان محور اصلی این فرایند مورد توجه قرار گرفته‌اند. به طور مثال حضور شخصیت‌های انیمیشنی در عکس‌ها به نمایندگی از اندیشه‌های نو، در عین حال که برقدرت نفوذ رسانه‌ها تاکید می‌کنند، اشاره‌ای نیز دارند به مخاطبین اصلی خود یعنی نسل نو که در مقابل افکار و شیوه‌های نوین پذیرنده‌تر است و در مقابل نسل کهنه‌تر تاثیرگذار. آثار چیدمانی و ویدیوهای این مجموعه نیز شاهد مثالی هستند به رفتارهای روزمره‌ای که تحت تاثیر این دادوستدها اتفاق می‌افتند.»

   داریوش کیانی متولد سال ۱۳۵۰ است و عکاسی را از سال ۷۱ در انجمن سینمای جوان آغاز کرده و دانش‌آموختهٔ مقطع کارشناسی رشتهٔ عکاسی از دانشگاه آزاد در سال ۷۷ است. وی تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی زیادی شرکت داشته و جوایزی هم در زمینهٔ عکاسی به دست آورده است. فعالیت در زمینهٔ عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و تدریس عکاسی «پرترهٔ استودیویی» در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای از دیگر فعالیت‌های او در زمینهٔ عکاسی است.

گشایش: جمعه ۳۰ آبان‌ماه ۹۳ – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۱۰ آذرماه سال جاری هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ دایر است.
گالری راه ابریشم شنبه‌ها تعطیل است.
تهران، خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، بین شهید آقایی و آبکوه، پلاک ۱۰۳، واحد ۲، گالری راه ابریشم