عصر جمعه ۳۰ آبان‌ماه ۹۳ نمایشگاه گروهی عکس «هویت عکاسی» همزمان با نمایشگاه چیدمان عکس ویدئو «کیش و مات» از داریوش راد افتتاح خواهد شد. 
 

 نگارخانهٔ شهرکتاب فرشته به کوشش داریوش راد مسابقه‌ای را با موضوع هویت عکاسی برگزار کرده است. طبق بند اول این فراخوان شرکت در آن برای تمام عکاسانی که تا به حال نمایشگاه انفرادی برگزار نکرده‌اند آزاد بود.

   از مجموع ۱۵۰۵ عکسی که توسط ۲۳۱ نفر برای این فراخوان ارسال شد نهایتا ۳۰ نفر توسط هیات داوران متشکل از محمودرضا نوربخش، داریوش راد و ریحانه عابدان‌زاده به عنوان برگزیده انتخاب شدند. 

   بر این اساس اسامی عکاسان راه‌یافته در بخش برگزیدگان فراخوان به این شرح است: سارا نور علیزاده‌، پوریا سیار‌، یاسمین راوی‌، نازنین میرعمارتی‌، نیما مقیمی‌، آرمان خلیلی‌، افسون جعفری‌، مینا نوعی‌، سیدرضا ری‌شهری‌، راحیل توکلی‌، سعید نظیفی‌، مهران فرید‌، شایان جوان‌، شراره سروش‌، الهام محمودی فرهانی‌، پویان رنجبر‌، نرگس دیباج‌، امیرحسین راد‌، مصطفی بذری‌، نجمه جوکار‌، شفق کلهر‌، مازیار حیدری‌، موژان اردانی‌، تارا رفیعی‌، نسترن هنرور‌ و حمیدرضا شادمانی. 

    همچنین در این نمایشگاه بخشی هم به عنوان «نخستین حضور» در نظر گرفته شده که در مجموع ۲۰ نفر به این بخش راه پیدا کردند. این افراد عکاسان آماتوری هستند که تا به حال نمایشگاهی نداشته‌اند. کیمیا وفاییان‌، پگاه فراحی شاندیز، امید شیرازی‌، میترا تفضلی‌، شایان غضنفری‌، رامین اسرائیل‌کهن‌، هاله معماریانی‌، مهرناز فریدیان‌، مریم زمردیان‌، شمیم صالحی‌، فرشاد جلیلی‌، بهاره سلطانی‌، فرزان طالبی‌، طلا رنجبران‌، سحر دخیلی‌، هانی باباوند‌، محمد محمدشاهی‌، سپیده غیاثوند‌، شقایق هاشمی‌ و مارسل سهیلی عکاسان حاضر در این بخش هستند. 

    داریوش راد در بیانیهٔ این نمایشگاه نوشته است: «امروزه عکاسی نیز مانند هر فرم هنری توده‌ای به وسیلهٔ بیشتر مردم به عنوان چیزی غیر از هنر به کار گرفته می‌شود. عکاسی بیش از هر چیز نوعی مناسک اجتماعی شده، واکنشی علیه اضطراب و ابزاری برای کسب قدرت. عکاسی به ذات تسکین‌دهنده است. 

   باری عکاسی تقلید دوستانه‌ای از کار است، حالا ما کاری برای انجام دادن داریم، ما عکس می‌گیریم. و سوال اینجاست که در بین این حجم از تصویر که روزمرهٔ ما را در کلان شهر و شهر و روستا احاطه کرده، در بین این دو قطبی، هویت عکس کجا شکل می‌گیرد؟» 
 

گشایش: جمعه ۳۰ آبان‌ماه ۹۳‌، ساعت ۱۷ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۱۱ آذرماه سال جاری هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ دایر است. 
تهران، میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، نرسیده به چهارراه حسابی، پلاک ۳۲، نگارخانهٔ شهرکتاب فرشته