همزمان با پایان مهلت ارسال آثار بخش «آرت فتوگرافی» سیزدهمین دوسالانهٔ عکس ایران ۴۹۸ پروژه به دبیرخانهٔ دوسالانه رسید. 

 
  به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، آخرین مهلت ارسال آثار در بخش آرت فتوگرافی سیزدهمین دوسالانه عکس ایران روز شنبه یکم آذرماه جاری به پایان رسید که ۴۹۸ پروژه در سایت دو سالانه ثبت شد. فرصت ارسال آثار برای بخش «رویکرد خلاقه» هم تا ۱۵ آذرماه ۹۳ تعیین شده است. 

 
  دوسالانه سیزدهم با تلاش و پیگیری انجمن عکاسان ایران و پشتیبانی و همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های عکاسی ایران پس از دوازده دوره که از سوی مرکز هنرهای تجسمی اجراء شده بود، برای نخستین بار در تاریخ عکاسی معاصر ایران توسط نهاد غیردولتی عکاسی برنامه‌ریزی، مدیریت و برگزار می‌شود. 

 

  انجمن عکاسان ایران در چهارچوب اولین تفاهم‌نامه با مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیزدهمین دوسالانه عکس ایران را از محتوی تا اجرا از یکم تا بیستم بهمن ماه ۹۳ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌کند. 

 
  این انجمن در تعامل با سایر انجمن‌ها، تشکل‌ها و رسانه‌های تخصصی عکاسی با تشکیل کارگروه‌هایی از خردادماه سال جاری نسبت به مشاوره و طرح موضوع برای اعضای هیات مدیره‌ سایر انجمن‌ها اقدام و با دریافت دیدگاه‌ها و رویکرد نهایی اعضای این کمیته‌ها از تیر تا شهریورماه سال جاری با تشکیل شورای هنری و برنامه ریزی نسبت به تدوین فراخوان، انتخاب دبیر و اعضای هیات انتخاب آثار از میان عکاسان و کار‌شناسان مرتبط با رویکرد فراخوان اقدام کرد. 
 

   به گفتهٔ انجمن عکاسان ایران، این افراد با نگاه حرفه‌ای، هنری و تجربه داوری در دوره‌های پیشین دوسالانه‌ها و جشنواره‌های معتبر ایران از سوی شورای هنری و برنامه‌ریزی که خود از افراد صاحب‌نظر و باتجربه در شوراهای سیاستگذاری دوره‌های قبل بوده‌اند، انتخاب شدند. 

 
   سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با تفاهم و تلاش انجمن‌ها و رسانه‌های تخصصی عکاسی ایران شکل گرفته و بیانگر همسویی بی‌سابقه رویکرد‌ها و گرایش‌های مختلف عکاسی معتبر ایران و فارغ از تمام گرایش‌های سیاسی و حزبی برای پیشبرد اهداف بلند مدت عکاسی در ایران است. 
 
 برگزارکنندگان سیزدهمین دوسالانه عکس ایران استقبال کم‌سابقه اعضای انجمن‌های عکاسی و عکاسان آزاد از موضوع آرت فتوگرافی را نشانه‌ ضرورت پرداختن به این گونه از بیان و ارائه عکس از سوی نهادهای غیردولتی عکاسی می‌دانند. 

 
  حضور گسترده‌ی عکاسان در این دوسالانه بیانگر استقبال عکاسان ایرانی از استقلال دوسالانه، رویکرد انجمن‌ها و شورای هنری، محتوی و تعاریف فراخوان، مقبولیت اعضای هیات انتخاب آثار سیزدهمین دوسالانه عکس ایران است. امید است با همراهی و مساعدت انجمن‌های عکاسی و جامعه عکاسی ایران این نخستین گام مستحکم و مستقل به حرکت عظیم شناخت عکاسی ایران و جهان منتهی شود.