با حضور جمعی از عکاسان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مراسم امضای تفاهم‌نامهٔ همکاری آژانس عکس انجمن سینمای جوانان ایران و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس سه‌شنبه ۴ آذرماه ۹۳ برگزار شد. 
 
  به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم امضای تفاهم‌نامه آژانس عکس انجمن سینمای جوانان ایران و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با حضور سیدعباس میرهاشمی، مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، حبیب ایل‌بیگی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، علی‌رضا کریمی صارمی، مدیر آژانس عکس ایران، سعید صادقی، علی فریدونی، ساسان مؤیدی، محمدحسین حیدری، ناصر افراسیابی و کمال‌الدین شاهرخ از عکاسان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و چندتن از اعضای هیات مدیره و معاونین انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد. 

   در ابتدای این مراسم علیرضا کریمی صارمی با اشاره به انگیزه‌های شکل گرفتن چنین اقدامی گفت: با توجه به تجربهٔ بسیار موفقیت‌آمیز برگزاری نشست‌های تخصصی عکاسی دفاع مقدس در جریان برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران در شهرهای اراک و تربت‌حیدریه با حضور علی فریدونی و مسعود زنده‌روح کرمانی بر آن شدیم تا این اتفاق را با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری با انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گسترش دهیم و با استفاده از پتانسیل‌های این عزیزان و امکانات انجمن در راستای گسترش فرهنگ حقیقی دفاع مقدس از زاویه دید عکاسان جنگ بکوشیم. 
 
  کریمی صارمی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه فعالیت‌های گسترده‌ای با همکاری این دو نهاد آغاز خواهد شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایش گزیده‌ای از عکس‌های عکاسان دفاع مقدس در سراسر کشور، فراهم کردن امکان برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور عکاسان در راستای هم‌نفس شدن این عزیزان با جوانان امروز و مواجهه بی‌واسطهٔ جوانان با این عزیزان و البته ساخت فیلم‌های مستند از زندگی و آثار عکاسان دفاع مقدس، آثاری به دور از کلیشه‌ها و نگاه تلویزیونی مرسوم و با نگاهی کاملاً سینمایی و هنرمندانه. 

   در ادامه این مراسم حبیب ایل‌بیگی هدف از این همکاری و تفاهم‌نامه را پژوهش و نشر مستندات عکس و عکاسی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیانی روشن و نمایش مؤثر جلوه‌های ماندگار فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دور از هرگونه تحریف و بر اساس یک کار علمی برای نسل امروز و آینده در اقصی نقاط کشور و در سطح بین‌المللی دانست. 
 
   وی در ادامه جمع‌آوری، مرمت و حفظ عکس‌های دوران انقلاب سلامی و دفاع مقدس را اقدامی اساسی و نشر آن برای آگاهی جامعه، به‌خصوص نسل‌های آینده را بسیار ضروری اعلام کرد. وی همچنین اشاره کرد: برای انتقال تجربیات این عزیزان تولید فیلم، برپایی نمایشگاه و نشست‌های تخصصی ابزارهای بسیار مؤثر و مهمی هستند که انجمن سینمای جوانان ایران باافتخار در راستای عملی کردن این پیشنهادها و پیشنهادهای جدیدتر تلاش خواهد کرد. 



    سیدعباس میرهاشمی، مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، نیز گفت: انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس همواره سعی کرده داشته‌ها و آثار عکاسان را جمع‌آوری کند. دستاورد این تلاش بیش از یک‌ میلیون فریم نگاتیو جمع‌آوری شده است که امیدواریم با استفاده از امکانات انجمن در اختیار نسل جوان امروز قرار بگیرد. 
 
   وی در ادامه افزود: گام بعدی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس انتشار کتاب‌های مجموعه عکس‌های تک‌تک عکاسان انقلاب و دفاع مقدس است. عملی که در راستای ادامه مسیری که از دوران جنگ تحمیلی آغاز شد قرار دارد. انجمن سینمای جوانان ایران، اهداف و همکاری‌های تنظیم‌شده در این تفاهم‌نامه کمک بزرگ و مؤثری در راستای این هدف خواهد بود. 

   در ادامه مراسم نیز عکاسان حاضر در مراسم و معاونین انجمن به ابراز نظرات خود پرداختند که از آن میان می‌توان به دوری از کلیشه پردازی، ترویج این فرهنگ که عکاسان جنگ محتاج نسل جوان هستند تا حقیقت دفاع مقدس با ایشان منتقل شود، رهایی از محدودیت‌های موجود درگذشته، ادامه فعالیت‌های نو در انجمن سینمای جوانان ایران مانند برگزاری نخستین آفرینواره در شهر زنجان، انجام پژوهش گسترده جامعه‌شناختی در حوزه دفاع مقدس، لزوم مواجهه رو به رو و نفس به نفس عکاسان جنگ با جوانان و برپایی نمایشگاه‌های آثار منتشرشده از عکاسان جنگ در جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف انجمن سینمای جوانان ایران در دفاتر سراسر کشور، اشاره کرد.