اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان جایزهٔ عکس استانبول ویژهٔ عکس‌های خبری توسط آژانس آنادولوی ترکیه منتشر شده است. تمامی عکاسان خبری می‌توانند پس از مطالعهٔ راهنمای شرکت در این مسابقه نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند: 

۱. شرکت در این مسابقه برای تمامی عکاسان خبری حرفه‌ای از سراسر جهان آزاد است. 
۲. این مسابقه در چهار بخش تک عکس خبری، مجموعه عکس خبری، تک عکس ورزشی و مجموعه عکس ورزشی برگزار می‌شود. 
۳. آخرین مهلت ارسال اثر برای این مسابقه ۱۱ بهمن‌ماه ۹۳ است. 
۴. تمامی عکس‌های ارسالی برای این مسابقه باید در حد فاصل ۱۱ دی‌ماه ۹۲ تا ۱۰ دی‌ماه ۹۳ گرفته شده باشند. 
۵. ارسال‌کنندهٔ آثار باید مالک حقوق معنوی و کپی‌رایت اثر باشد. 
۶. ,عکس‌های ارسالی باید مستند بوده و بدون ادیت و دستکاری ساختاری باشند و ویرایش در حد حداقل تنظیمات نور و رنگ مجاز است. 
۷. عکاسان شرکت‌کننده باید به صورت حرفه‌ای برای رسانه‌ها، روزنامه‌ها و مجلات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مشغول به کار باشند. هیات داوران می‌تواند در صورت لزوم خواستار ارائهٔ مدارکی برای اثبات این موضوع شود. 
۸. شرکت در این مسابقه رایگان است و نیاز به پرداخت هزینهٔ شرکت نیست. 
۹.عکاسان می‌توانند در صورت تمایل به طور همزمان در هر چهار بخش مسابقه شرکت کنند. 
۱۰. در هر یک از بخش‌های تک عکس هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ فریم ارائه دهد. 
۱۱. در هر یک از بخش‌های مجموعه عکس هم هر عکاس می‌تواند حداکثر ۵ مجموعه عکس ارائه دهد. هر مجموعه عکس هم باید حداقل ۵ و حداکثر ۱۵ فریم داشته باشد. 
۱۲. تمامی فریم‌ها باید دارای اطلاعات لازم شامل عنوان، کپشن، تاریخ و کشور عکاسی باشند که به صورت دیجیتالی در خود فایل عکس ذخیره شده باشد. 
۱۳. کپی‌رایت عکس‌های ارسالی و پذیرفته شده متعلق به خود عکاسان خواهد بود ولی برگزارکننده حق دارد از آن‌ها برای نمایشگاه، چاپ کتاب و گالری آنلاین با ذکر نام عکاس استفاده کند. 
۱۴. در هر یک از بخش‌های مسابقه یک جایزهٔ نخست ۸ هزار دلاری، یک جایزهٔ دوم ۳ هزار دلاری و یک جایزهٔ سوم ۱۵۰۰ دلاری اهدا می‌شود. همچنین یک جایزهٔ ویژهٔ هیات داوران شامل ۸ هزار دلار هم فقط به یک عکاس اهدا خواهد شد. 
۱۵. اسامی عکاسان راه‌یافته به نمایشگاه اواخر اسفندماه ۹۳ اعلام خواهد شد و مراسم اهدای جوایز و افتتاح نمایشگاه بهار ۹۴ در استانبول برپا می‌شود. 
۱۶. ارسال اثر برای این مسابه از راه وبسیات مسابقه صورت می‌گیرد. تمامی عکاسان باید ابتدا ثبت‌نام و یک حساب کاربری بر روی این وبسایت ایجاد کنند و سپس پس از دریافت نام کاربری و گذرواژهٔ مربوطه از قسمت ویژه وارد اکانت خود شده و آثارشان را آپلود کنند. 
۱۷.برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ایمیل زیر مکاتبه کنید: 

istanbulphoto@aa.com.tr



   در بخش معرفی آژانس آنادولوی ترکیه (AA) بر روی وبسایت این جایزه‌، به عنوان یکی از ده آژانس خبری بزرگ دنیا معرفی شده که روزانه ۲ هزار خبر، ۱۹۰۰ عکس و ۲۵۰ ویدئو از ۸۶ کشور جهان تولید و مخابره می‌کند. این آژانس خبری که مرکز آن در آنکارا قرار دارد، هم‌اکنون به هشت زبان ترکی، انگلیسی، عربی، روسی، کردی، بوسنیایی، فرانسوی و آلبانیایی فعالیت می‌کند.