نمایشگاه گروهی با عنوان «برای عکس» از عصر جمعه ۱۴ آذرماه ۹۳ به میزبانی گالری راه ابریشم گشایش می‌یابد. 


   طبق اعلام برگزارکنندگان، این نمایشگاه حاصل گردآوری بابک کاظمی است و در آن آثاری از زنده‌یاد صادق تیرافکن، سمیرا علیخانزاده، هاوار امینی، پرگل اینالو، محسن زارع، شاهد صفاری، شیرین فتحی و بابک کاظمی به نمایش درخواهد آمد. دستکاری در عکس به شیوه‌های مختلف که باعث به وجود آمدن اثری جدید شده موضوع و تم آثار نمایشگاه است. 


  علی سلطانی تهرانی در یادداشتی برای این نمایشگاه می‌نویسد: «سال‌ها می‌گذرد و زنگار روزگار بر عکس می‌نشیند. این بار عکسی تازه با معنایی تازه‌تر. هنرمند در این مجموعه با اعمال تغییراتی بر عکس‌ها، سال‌های سپری‌شده روزگاری را که گویی بر همه ما آشناست، به تماشا می‌گذارد. 

 
  تصویر تازه هم آشناست، حالا عکس واقعیت قبلی را ندارد. حقیقتی تازه را در خودش پنهان دارد و قسمتی از حافظه و تجربه شخصی ما را در ناخودآگاه به چالش می‌کشد. با تماشای این تصاویر باوری آشنا در ذهن بیننده شکل می‌گیرد، همچون حسی بیگانه که در تماشای عکس‌های یادگاری دیگرانی که نمی‌شناسیمشان هست. آنها غریباند، ولی ما در یک تخیل جمعی شریک شده‌ایم. 


   اگر سهم ما از تاریخ، با تغییر ما همواره دگرگون می‌شود پس برداشت متفاوتی نسبت به تصویر اولیه، پس از گذر این سال‌ها خواهیم داشت. 
 

 عکاس سعی می‌کند با پرداختی دوباره، اثری تازه و نوآورانه بازسازی کند که چندان غریب و شخصی نباشد. واکنش هنرمند به این عکس‌ها همچون کسی است که با تخریب قسمتی از عکسی یادگاری سعی در ابراز احساسات درونیاش کرده باشد و واقعه را به سود خویش دگرگون کند. حال تصویر دیگری شکل می‌گیرد. تصویر و تصوری که شکل قبل نیست ولی به شدت به تصویر قبل شباهت دارد.» 
 

گشایش: جمعه ۱۴ آذر ۹۳ – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا یکم دی‌ماه سال جاری یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنجشنبه و جعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
گالری راه ابریشم شنبه‌ها تعطیل است. 
تهران، خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، بین شهید آقایی و آبکوه، پلاک ۱۰۳، واحد ۲، گالری راه ابریشم