اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان شرکت در پنجاه و هشتمین دورهٔ مسابقه بین‌المللی عکاسی بنیاد ورلد پرس فتو، یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین رویدادهای عکاسی مستند و فتوژورنالیسم، منتشر شد. 

   امسال تغییرات زیادی در دسته‌بندی‌های موضوعی مسابقه ایجاد شده است. تمامی عکاسان واجد شرایط از سراسر جهان می‌توانند پس از مطالعهٔ شرایط مسابقه جهت شرکت در این مسابقه آثار خود را ارسال کنند: 

۱. شرکت‌کنندگان باید عکاس و فتوژورنالیست حرفه‌ای باشند. کارت خبرنگاری، نامه رسمی اشتغال به کار در خبرگزاری یا روزنامه یا مدرکی دال بر عضویت در اتحادیه‌های عکس خبری باید در صورت لزوم قابل ارائه باشد. 
۲. هر عکاس باید آثارش را شخصا آپلود کند. ارسال اثر توسط کسی به غیر از خود عکاس هم پذیرفته است به شرطی که فرد ارسال‌کننده از شخص عکاس اجازهٔ رسمی داشته باشد. 
۳. کپی‌رایت آثار ارسالی باید در اختیار خود عکاسان باشد. 
۴. در صورت پذیرفته شدن عکس‌ها، بنیاد ورلدپرس فتو امکان استفاهٔ نامحدود از آنها را تحت قوانین قید شده در فراخوان خواهد داشت. 
۵. شرکت در این مسابقه رایگان است. 
۶. برای ارسال آثار باید ابتدا نسبت به ثبت‌نام برای فعالسازی حساب کاربری بر روی سایت مسابقه اقدام کنید. پس از دریافت ایمیل تائید حساب کاربری، هر عکاس می‌تواند با نام کاربری و پسورد خود از صفحه ویژه ورود به حساب کاربری وارد اکانت خود شده و عکس‌هایش را آپلود کند. ممکن است دریافت ایمیل تائید حساب کاربری چند روز طول بکشد. 
۷. مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت لینک فعالسازی اکانت کاربری تا ۱۸ دی‌ماه ۹۳ و آخرین مهلت آپلود کردن آثار تا ۲۴ دی‌ماه ۹۳ تعیین شده است. 
۸. پس از ۱۸ دی‌ماه ۹۳ به هیچ درخواست ثبت‌نام برای فعالسازی حساب کاربری رسیدگی نخواهد شد و تنها کسانی که حساب کاربریشان فعال باشد می‌توانند تا ۲۴ دی‌ماه آثارشان را آپلود کنند. 
۹. مسابقه در تمام بخش‌های موضوعی در قالب دو بخش تک عکس و مجموعه عکس برگزار می‌شود. 
۱۰. هر مجموعه عکس یا گزارش تصویری باید از حداقل ۲ و حداکثر ۱۰ فریم تشکیل شده باشد. 
۱۱.هر عکس فقط یک بار امکان شرکت داده شدن در مسابقه را دارد؛ چه به صورت تک عکس و چه در قالب یکی از فریم‌های یک مجموعه عکس. 
۱۲. ضروری است پیش از ارسال آثار برای هر فریم اطلاعات لازم مانند محل، زمان و کشور عکاسی، اطلاعات فنی تصویر و شرح و توضیح آن در file info آن ذخیره گردد تا پس از آپلود شدن عکس، این اطلاعات به طور خودکار توسط سایت برداشته شود. امکان ادیت یا افزودن دستی این اطلاعات پس از آپلود هم وجود دارد. 
۱۳. عکس‌هایی که تاکنون در هیچ روزنامه یا رسانه‌ای منتشر نشده‌اند هم می‌توانند در این مسابقه شرکت داده شوند. 
۱۴. تمام تک‌عکس‌های ارسالی در همهٔ بخش‌ها باید در سال ۲۰۱۴ میلادی گرفته شده باشند. 
۱۵. در سه بخش General News، Spot News و Sports تمامی فریم‌های مجموعه عکس‌ها باید فقط در سال ۲۰۱۴ عکاسی شده باشند. 
۱۶. در بخش‌های Contemporary Issues، Daily Life، Portraits و Nature حداقل یکی از فریم‌های مجموعه باید در سال ۲۰۱۴ عکاسی شده باشد یا برای اولین بار در این سال به انتشار رسیده باشد. 
۱۷. هیات داوران مجاز است از میان مجموعه عکس‌های ارسالی اقدام به انتخاب فقط یک تک عکس کند. فریم‌هایی از مجموعه‌ها که در سال ۲۰۱۴ عکاسی نشده‌اند مشمول این قانون نخواهند شد. 
۱۸. امسال بخشی تازه به نام Long-Term Projects هم برای نخستین بار دایر شده است و عکاسانی که به طور بلندمدت روی یک مجموعه عکس کار کرده‌اند می‌توانند در آن شرکت کنند. در این بخش باید حداقل ۲۴ و حداکثر ۳۰ فریم عکس با موضوع واحد ارسال شود. این عکس‌ها باید حداقل در سه سال مختلف عکاسی شده‌ باشند. همچنین از میان این فریم‌ها باید حداقل ۴ فریم در سال ۲۰۱۴ عکاسی شده باشد یا برای اولین بار در این سال به انتشار رسیده باشند. 
۱۹. آثار ارسالی در بخش Long-Term Projects فقط به صورت مجموعه مورد داوری قرار می‌گیرند و در صورت رد شدن مجموعه، هیچ تک عکسی از میان فریم‌های آن انتخاب نخواهد شد. 
۲۰. کوچکترین ضلع هر عکس ارسالی نباید کمتر از ۳ هزار پیکسل باشد. 
۲۱. عکس‌های رنگی باید تحت استانداردهای Adobe RGB یا sRGB و عکس‌های سیاه و سفید فقط تحت استاندارد Gamma 2.2 ذخیره‌سازی و ارسال شوند. عکس با استاندارد CMYK پذیرفته نمی‌شود. 
۲۲. هر عکس باید با فرمت JPEG و کیفیتی بین حالت متوسط تا بالا ذخیره شده باشد. 
۲۳. حجم هر فریم ارسالی نمی‌تواند بیشتراز ۲۰ مگابایت باشد. 
۲۴. تا پیش از اتمام مهلت ارسال آثار، امکان ویرایش، حذف و اضافه، ادیت و ترتیب چینش عکس‌های آپلودی در اکانت برای هر عکاس وجود دارد. لذا توصیه می‌شود آپلود عکس‌ها را به لحظات آخر موکول نکنید. 
۲۵. در تمامی بخش‌ها به غیر از Long-Term Projects می‌توانید در صورت تمایل همهٔ عکس‌های مجموعه را در قالب فایل Zip آپلود کنید. (به جای آپلود تک به تک فریم‌ها) 
۲۶. دستکاری و ویرایش ساختاری در عکس‌ها مجاز نیست و عکاسان تنها می‌توانند در حد استانداردهای پذیرفته شدهٔ عکاسی مستند و فتوژورنالیسم اقدام به ویرایش و ادیت عکس‌ها بکنند. 
۲۷. تمامی عکاسانی که آثارشان به مرحلهٔ نهایی داوری راه یابد موظف هستند در صورت درخواست، اصل فایل (عکس خام خروجی دوربین) را برای هر فریم تحویل دهند. در غیر این صورت اثر از ادامه داوری حذف خواهد شد. 
۲۸. آثار ارسالی باید فاقد هرگونه کادر، قاب، حاشیه، پاسپارتو یا لوگو، آرم یا هر نشانهٔ دیگری باشند. 
۲۹. هر عکس باید به صورت فایل مستقل آپلود شود و نباید دو عکس یا بیشتر توسط نرم‌افزار در یک کادر چیده شوند. 
۳۰. ارسال عکس فقط از طریق وبسایت مسابقه پذیرفته است و به آثار ارسالی با پست یا ایمیل ترتیب اثر داده نخواهد شد. 
۳۱. داوری این مسابقه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه ۹۳ برگزار خواهد شد. بلافاصله پس از پایان داوری با عکاسان برگزیده تماس گرفته خواهد شد. 
۳۲. تمامی آثاری که توسط هیات داوران به نمایشگاه راه نیابند پس از داوری از آرشیو بنیاد پاک خواهند شد. 
۳۳. متن کامل قوانین و همچنین متن توضیحات مربوط به بخش‌های موضوعی در قالب PDF از اینجا و اینجا قابل دانلود هستند.
۳۴. پیشنهاد می‌شود گالری آنلاین عکس‌های برگزیدهٔ پارسال و همچنین گزارشی از حضور یک عکاس ایرانی در دوره قبلی  را پیش از ارسال عکس بررسی کنید.
۳۵. این مسابقه یک بخش مولتی‌مدیا هم دارد که برای ثبت‌نام در آن می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.