نمایشگاهی از عکس‌های کیارنگ علایی با عنوان «من دور بودم» از عصر جمعه ۵ دی ۹۳ در گالری شمارهٔ شش تهران به نمایش درمی‌آید. 
 
  طبق اعلام مسئولین گالری شمارهٔ شش، در این نمایشگاه آثاری مستند به نمایش درمی‌آید که طی یک سال گذشته و در سفرهای متععد عکاس به استان گیلان عکاسی شده‌اند. 
 
  کیارنگ علایی در متن معرفی آثار نمایشگاه می‌نویسد: «گیلان چونان کتابی ناخوانده و عزیز، سطر سطر کوچه هایش را با صدای باران روی گالوانیزه در گوش من می‌خواند. آن جا هنوز رف‌هایی را می‌دیدم که پاییز و زمستان غمناک گیلان را به خود می‌چسباندند. 
 
  آن سرزمین به شکل نمناکی خیس بود و هیچ شباهتی به شهرهای امروزی نداشت. مردمانش پشت آهن و پرده پنهان نبودند، آن‌ها عیان بودند و از شدت وضوح، ساده شده بودند. آن‌ها – انگار که تسلیم سرنوشت – روی بام‌ها مثل فرشی پهن شده و منتظر هیچ حادثه‌ای نبودند. در آن شرایط، شبیه به جنگ‌زده‌هایی بودم که خسته از آواره‌گی سال‌ها، به مرزی پناه می‌آورد که در آن طعم برنج و بوی رودخانه را تقسیم می‌کنند. 

   حاصل این پرسه‌زنی در گیلان، عکس‌هایی است که نه دغدغهٔ مکان‌نگاری اسنادی دارند، نه جغرافیای زمانه را به رخ می‌کشند و نه حتی مردم‌نگاری‌اند. گیلان برای من مکانی با ویژگی‌های معین جغرافیایی نیست، بیشتر امکانی است که خیال را در آن رها کنم. به این دلیل این عکس‌ها بیشتر، تفسیر شخصی من از دیگرسو است که با فرم‌های مورد علاقهٔ من در عکاسی در هم آمیخته و تلاشی است برای پیداکردن سرشت و ماهیت فضا/مکان و روابط نامرئی که میان معدود آدم‌های درون قاب‌هایم با اشیاء و محیط پیرامون برقرار است. نمایش عکس‌ها در قالب این نمایشگاه، صرفا ادای دین من‌اند به گیلان؛ در گذر یک سال که در آن جا به معلمی عکاسی مشغول بودم. آن جا به کودکی می‌ماندم که گویشی جدید را می‌آموزد؛ پس لطفا این عکس‌ها را با لهجه باران بخوانید!»

گشایش:  جمعه ۵ دی ۹۳ – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۱۵ دی‌ماه جاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک دو، طبقه همکف، گالری شماره شش