نمایشگاهی از عکس‌های علیرضا کرمزاده با عنوان «خاطرات شام» از عصر جمعه ۱۲ دی ۹۳ در گالری آرتین مشهد به نمایش درمی‌آید. 


   این نمایشگاه در برگیرنده نوزده اثر در اندازه‌های ۳۰×۴۵ و ۴۰×۶۰ است که به‌صورت چاپ روی کاغذ عکاسی و قاب همراه با پاسپارتو ارایه می‌شود. عکس‌های این نمایشگاه حاصل سفر عکاس با دوچرخه به سوریه، قبل از آغاز جنگ ویران‌کننده آن کشور است. 

 
  علیرضا کرمزاده در متن ابتدایی نمایشگاه نوشته است: «قبل از به هم ریختن سوریه دو بار به آن‌جا سفر کرده بودم. وقتی انتخاب عکس‌ها و مشورت کردن با آدم‌های مختلف تمام شد، دیدم هیچ‌کدام از عکس‌هایی را که از چهره سوری‌ها گرفته‌ام، در مجموعه نیاوردم. گفتم: مگر آن همه آدم برایت مهم نبودند؟ و در ذهنم جواب دادم: غصه از بین رفتن حلب بزرگ‌تر است. آدم‌ها شهید می‌شوند و می‌روند بهشت. به خانواده شهید تبریک می‌گویند اما حلب، که با خاک یکسان شده، روحش کجا می‌رود؟ هیچ کجا، لای کتاب‌ها. به خاطر چنین چیزی به بازماندگان سوریه فقط باید تسلیت گفت. وقتی توی تلویزیون می‌بینم که همه چیز تبدیل به تل خاک شده حرص می‌خورم، عصبانی می‌شوم. اما عصبانیت ابر بهار است، می‌گذرد. خاطرات خوش، پدر آدم را در می‌آورد و قلبش را تاریک می‌کند. این قلعه‌ها و مناره‌ها و سنگفرش‌ها و کافه‌های شلوغ توی عکس‌ها را که دیدم، یاد خاطرات خوش حلب و دمشق افتادم. ولی به‌جای این‌که خوشحال شوم غمگین شدم.» 

 
 علیرضا کرمزاده متولد ۱۳۶۱ فارغ‌التحصیل رشته تدوین و فیلم‌سازی است و علاوه بر عکاسی و فیلم‌سازی در داستان‌نویسی هم تجربیاتی دارد. 

گشایش: جمعه ۱۲ دی‌ماه ۹۳ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۱۷ دی‌‎ماه جاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپا خواهد بود. 
مشهد، خیابان احمدآباد، قائم هشت، شمارهٔ ۵۸.۲، گالری آرتین